Αθήνα, 9 Ιουνίου 2017
Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου στην Ολομέλεια στη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου του σχεδίου νόµου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίµων: «Κύρωση της τροποποιηµένης Συµφωνίας για την ίδρυση της Γενικής Επιτροπής Αλιείας για τη Μεσόγειο»
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, η Βουλή ψήφισε μόλις πριν από είκοσι ημέρες το μνημόνιο 3+, το μνημόνιο 4 και άνοιξε το δρόμο προς το διαρκές μνημόνιο, μέχρι την εξόφληση του χρέους. Δυστυχώς μεσολάβησε, η εξευτελιστική για τη χώρα, εξέλιξη της συνεδρίασης του Eurogroup της 22ης Μαΐου. Ούτε η αξιολόγηση ολοκληρώθηκε, ούτε η εκταμίευση της περιβόητης δόσης για τις ανάγκες πληρωμών του Ιουλίου αποφασίστηκε, ούτε η θρυλούμενη λύση για το χρέος, που θα επέτρεπε στην κυβέρνηση να βρει προσχήματα, αποφασίστηκε στη συνεδρίαση αυτή.
Μήπως πρέπει σήμερα, για δεύτερη φορά μέσα σε είκοσι μόλις ημέρες, να σκεφτεί η Βουλή των Ελλήνων, δηλαδή η κοινοβουλευτική πλειοψηφία, τι είναι αυτό που έχει κάνει τα τελευταία δυόμιση χρόνια; Πώς εξελίσσεται αυτή η δεύτερη κρίση μέσα στην κρίση, για την ακρίβεια την ώρα που ήμασταν έτοιμοι να βγούμε από τον κλοιό του μνημονίου τον Ιανουάριο - Φεβρουάριο του 2015; Τι είναι αυτό το οποίο έχει συμβεί στη χώρα; Γιατί όλα αυτά που ζούμε τώρα, οφείλονται στο γεγονός ότι η χώρα άνοιξε ένα νέο υφεσιακό κύκλο και κυρίως έναν πολύ μεγάλο κύκλο αβεβαιότητας. Πληρώνουμε τώρα και θα πληρώνουμε για δεκαετίες αυτή την εθνική οπισθοχώρηση. Αυτή την κρίση εμπιστοσύνης που δεν είναι εμπιστοσύνη των ξένων, των εταίρων προς την Ελλάδα, αλλά είναι πρωτίστως εμπιστοσύνη της Ελλάδας απέναντι στον εαυτό της, εμπιστοσύνη της κοινωνίας απέναντι στο πολιτικό σύστημα. Αυτή η εθνική διάψευση είναι που προκαλεί τεράστιο κόστος και το κόστος συνοψίζεται στην αδυναμία να χαραχθεί και να εφαρμοσθεί μία εθνική στρατηγική.
Αθήνα, 18 Μαΐου 2017
Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου στην Ολομέλεια της Βουλής
κατά τη συζήτηση του ν/σ του ΥΠΟΙΚ «Συνταξιοδοτικές διατάξεις Δημοσίου και τροποποίηση διατάξεων του ν. 4387/2016, μέτρα εφαρμογής των δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα κοινωνικής στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018- 2021 και λοιπές διατάξεις»
Κυρίες και κύριοι βουλευτές, θα ήθελα να υπενθυμίσω τι συμβαίνει σήμερα στη Βουλή. Η κοινοβουλευτική πλειοψηφία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καλείται σήμερα το βράδυ να ψηφίσει δύο νέα μνημόνια. Το μνημόνιο 3+ με μέτρα για την περίοδο μέχρι τον Ιούλιο του 2018 και το Μνημόνιο 4 για την περίοδο μέχρι και το 2021, που αφορά την επόμενη Βουλή και την επόμενη Κυβέρνηση σε κάθε περίπτωση. Σε αυτά δεν περιλαμβάνονται μέτρα για το χρέος, τα οποία εύχομαι να δοθούν, είναι υπεσχημένα και δεδομένα από το 2012. Τότε μας δόθηκαν χωρίς πρόσθετα μέτρα, εφάπαξ. Τώρα θα μας δοθούν σταδιακά και με μέτρα. Άρα η Βουλή ψηφίζει επί της αρχής και ένα διαρκές μνημόνιο, μετά το τέταρτο μνημόνιο, συνδεδεμένο με τη σταδιακή παραχώρηση παραμετρικών αλλαγών στο χρέος.
Δεν θα μιλήσω, κυρίες και κύριοι βουλευτές της συμπολίτευσης, για την πολιτική απαξίωση και τον ιδεολογικό ευτελισμό. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ρευστοποιηθεί αξιακά και πολιτικά, δεν είναι σε στερεά κατάσταση. Προσλαμβάνει το σχήμα του δοχείου, στο οποίο κάθε φορά εισέρχεται. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις, καλές-κακές, είχαν στερεά κατάσταση. Μπορεί να είχαν χτυπήματα, ξυσίματα, ακρωτηριασμούς, να ήταν στρογγυλές ή να είχαν γωνίες, αλλά ήταν στέρεες. Τώρα μιλάμε για την πολιτική των ρευστών. Δε θα μιλήσω ούτε για την κυλιόμενη πολιτική απάτη εις βάρος του ελληνικού λαού.
Αθήνα, 7 Απριλίου 2017
Πρώτη παρέμβαση Ευ. Βενιζέλου κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης προς τον Πρωθυπουργό, στη Βουλή
Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε. Σύμφωνα με ένα εντυπωσιακό δημοσίευμα του δημοσιογράφου Ιάσονα Πιπίνη, το οποίο είναι τεκμηριωμένο με στοιχεία, μαρτυρίες και κυρίως με φωτογραφίες, ο τότε Διευθυντής του γραφείου του Αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο κ. Νίκος Παππάς, τον Αύγουστο του 2013 πραγματοποίησε επίσκεψη στη Βενεζουέλα. Και σύμφωνα με τη μαρτυρία του ίδιου του κ. Παππά, την οποία επανέλαβε και χθες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, αλλά και σε διάφορα μέσα ενημέρωσης, βασικός σκοπός της επίσκεψης αυτής, που δεν είχε ανακοινωθεί δημοσίως, ήταν να διερευνηθούν οι δυνατότητες εμπορικών σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες. Δεν αντιλαμβάνομαι ποιον ακριβώς φορέα εκπροσωπούσε και ποιο σκοπό εξυπηρετούσε ο Διευθυντής του γραφείου του Αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, δηλαδή ο εκπρόσωπος ενός ριζοσπαστικού κόμματος και τι νόημα έχει ένα κόμμα να βολιδοσκοπεί για εμπορικές σχέσεις, είτε στον αγροτο-διατροφικό τομέα είτε πολύ περισσότερο σε άλλους τομείς που συνδέονται με μεγάλες και ισχυρές επιχειρήσεις, όπως είναι ο τομέας της ενέργειας και πιο συγκεκριμένα των πετρελαιοειδών.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα αυτό, ο παριστάμενος σημερινός Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, ο κ. Παππάς, έγινε δεκτός από έναν αμφιλεγόμενο και ελεγχόμενο από διάφορες Αρχές επιχειρηματία, τον κ. Μαχέντ Χαλίλ ,ταξίδευσε με το ιδιωτικό του αεροσκάφος στο τροπικό νησί Μαργαρίτα, στο οποίο και φιλοξενήθηκε, στα ενδιαιτήματα και στα ξενοδοχεία αυτού του επιχειρηματία. Τον βλέπουμε σε φωτογραφίες να έχει στενή φιλική σχέση με τον δικηγόρο κ. Αρτέμη Αρτεμίου, ο οποίος εθεάθη και πριν από λίγο καιρό να εξέρχεται του Μεγάρου Μαξίμου, πιθανώς μετά από επαφές με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό τότε Επικρατείας, νυν Ψηφιακής Πολιτικής. Είναι πραγματικά παράδοξο, πώς είναι δυνατόν όλο αυτό το σκηνικό να οργανώνεται για να προωθηθούν υποτίθεται οικονομικές και εμπορικές σχέσεις, ερήμην της Ελληνικής Κυβέρνησης.
Αθήνα, 28 Μαρτίου 2017
Παρέμβαση Ευάγγελου Βενιζέλου στη Βουλή με αφορμή την τοποθέτηση του Πρωθυπουργού, κ. Τσίπρα
Άκουσα τον Πρωθυπουργό της χώρας, να ανεβαίνει στο βήμα της Βουλής και να εμφανίζεται παντελώς ανιστόρητος. Προκλητικά ανιστόρητος.
Οι ρυθμίσεις του Συντάγματος για την ευθύνη των υπουργών, ισχύουν στη χώρα μας από το 1864.
Το 2001 με συντριπτική πλειοψηφία διπλασιάσαμε το χρόνο παραγραφής ώστε να συμπεριληφθεί όχι μόνο η πρώτη αλλά και η δεύτερη τακτική σύνοδος της επόμενης Βουλής. Αυτό ψηφίστηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία. Ο δε νόμος ο εκτελεστικός περί ευθύνης υπουργών, που εισηγήθηκε ο κ. Πετσάλνικος ως Υπουργός Δικαιοσύνης, από όλα τα κόμματα και από τον τότε ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟ δια του κ. Κουβέλη.
Πρέπει να είναι όμως ήσυχος και επαναπαυμένος ο κ. Τσίπρας, διότι με βάση τις ισχύουσες συνταγματικές διατάξεις οι ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για την καταστροφή της οικονομίας και όλα όσα ακολουθούν το φαινόμενο αυτό, θα εξεταστούν με άνεση από την επόμενη Βουλή.
Αθήνα, 1 Φεβρουαρίου 2017
Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση σύµφωνα µε το άρθρο 148 του Κανονισµού της Βουλής επί του κατατεθέντος πορίσµατος της Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά µε τη Διερεύνηση της Νοµιµότητας της Δανειοδότησης των Πολιτικών Κοµµάτων, καθώς και των Ιδιοκτητριών Εταιρειών Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης από τα Τραπεζικά Ιδρύµατα της χώρας, που κατατέθηκε στην Ολοµέλεια της Βουλής στις 25 Ιανουαρίου του 2017
Η συζήτηση για το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής διεξάγεται μέσα σε μία εξαιρετικά δύσκολη και επικίνδυνη δυστυχώς συγκυρία για την πατρίδα μας. Βρισκόμαστε και πάλι αντιμέτωποι με θεμελιώδη και υπαρξιακά ερωτήματα, ερωτήματα που προκαλεί, δυστυχώς, η ίδια η παρουσία της σημερινής κυβέρνησης. Βλέπετε, το συνεχές δημαγωγικό παιχνίδι μετατρέπεται πολύ εύκολα σε παιχνίδι με τη φωτιά. Όλα όσα πίστευε η κυβέρνηση ότι συνιστούν ισχυρό διαπραγματευτικό όπλο, έχουν μετατραπεί σε μπούμερανγκ, όχι εναντίον της κυβέρνησης, αλλά εναντίον της οικονομίας, εναντίον των πολιτών, εναντίον του έθνους και της εθνικής ισχύος.
Άνοιξε χθες, ως μη όφειλε, ξανά, με πρωτοβουλία στελεχών της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, συζήτηση για Grexit και επιστροφή στη δραχμή. Και μόνο το γεγονός ότι τίθεται δημόσια το ζήτημα αυτό, προκαλεί βαριά βλάβη στην εθνική οικονομία, αλλά και στις παραμέτρους άσκησης της εξωτερικής πολιτικής και της πολιτικής ασφάλειας και άμυνας.
Αθήνα 20 Δεκεμβρίου 2016
Εισήγηση Ευ. Βενιζέλου στην κοινοβουλευτική υποεπιτροπή για το δημόσιο χρέος
Κύριε Πρόεδρε, ευχαριστώ πολύ γιατί ανταποκριθήκατε στην επιστολή που σας είχα απευθύνει στις 10 Νοεμβρίου, με την οποία ζητούσα να έρθω να ενημερώσω την Επιτροπή. Σας έχω προτείνει επίσης, για την πληρότητα της ενημέρωσης των μελών της Επιτροπής, να καλέσετε, προκειμένου να σας ενημερώσουν και τον κ. Στουρνάρα, όχι ως Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, αλλά ως διάδοχο μου στο Υπουργείο Οικονομικών, τον Klaus Regling, βασικό αντισυμβαλλόμενο και δανειστή της χώρας, τον επικεφαλής του ESM και βεβαίως τους επικεφαλής του ΟΔΔΗΧ, τον σημερινό και τον προηγούμενο. Δηλαδή, τον κ. Στέλιο Παπαδόπουλο και τον κ. Πέτρο Χριστοδούλου. Σας ευχαριστώ λοιπόν, που μου δίνετε την ευκαιρία αυτή.
Ο χαρακτήρας της ελληνικής οικονομικής κρίσης και οι θεσμικές αδυναμίες της Ευρωζώνης
Θα ξεκινήσω με μία μικρή ιστορική αναφορά. Οι εκλογές τον Οκτώβριο του 2009, διεξήχθησαν με την Ελληνική κρίση να έχει ήδη καταστεί αντιληπτή από όλους. Η κρίση αυτή, ήταν πρωτίστως κρίση υπερβολικού δημοσιονομικού και πρωτογενούς ελλείμματος, κρίση αναχρηματοδότησης του Δημοσίου Χρέους και κρίση ελλείμματος παραγωγής και ανταγωνιστικότητας. Θυμίζω ότι, το δημοσιονομικό έλλειμμα του 2009 είχε καταγραφεί τελικώς, στο 15,7% του ΑΕΠ, το πρωτογενές έλλειμμα του 2009 στο 10,5% ,με τιμές σημερινού ΑΕΠ στο 13,5%, το έλλειμμα ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών στο 15% και το Δημόσιο Χρέος είχε ακολουθήσει μία ανοδική πορεία, το 2007 ήταν 103%, το 2009 ήταν 106%, το 2010 είχε αρχίσει να ξεπερνά το 145% του ΑΕΠ.
Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2016
Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση επί των άρθρων, των τροπολογιών και ψήφιση στο σύνολο του σχεδίου νόµου του Υπουργείου «Εθνικός Μηχανισµός Συντονισµού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, ρυθµίσεις για την κοινωνική αλληλεγγύη και εφαρµοστικές διατάξεις του ν. 4387/2016 (Α’ 85) και άλλες διατάξεις»
Στην ονομαστική ψηφοφορία θα ακολουθήσω την απόφαση της πλειοψηφίας της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, προς την οποία διατύπωσα την άποψή μου, για να διαφυλάξω την ενότητα της παράταξης και να εξαντλήσω την δυνατότητα ενοποίησης του ευρύτερου προοδευτικού μεσαίου χώρου.
Βρισκόμαστε όμως μπροστά σε μια προκλητική, πρωτοφανή προσπάθεια αλλοίωσης των κοινοβουλευτικών διαδικασιών. Το ζητούμενο της κυβέρνησης δεν είναι η υπερψήφιση της εφάπαξ παροχής σε κάποιους συνταξιούχους, γιατί αυτή την παροχή την είχαν, ούτως ή άλλως, δεχθεί με τη δική τους αιτιολογία, όλα τα κόμματα.
Το ζητούμενο είναι η δημιουργία της ψευδούς εντύπωσης, ότι υπάρχει δήθεν ένα ευρύτερο μέτωπο στήριξης των επιλογών και των χειρισμών της κυβέρνησης. Αυτό δεν ισχύει. Δεν υπάρχουν συνεργοί και συνένοχοι στην αντιπολίτευση, ιδίως στην Δημοκρατική Συμπαράταξη και βέβαια πρωτίστως αυτό αφορά τον ομιλούντα.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έβλαψε και βλάπτει βαριά τη χώρα. Παίζει εν ου παικτοίς. Τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Η κυβέρνηση δοκιμάζει δύο σενάρια.
Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου 2016
Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών
«Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2017»
Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
ο φετινός προϋπολογισμός είναι ο δέκατος προϋπολογισμός της κρίσης, που άρχισε το 2007, στην πραγματικότητα, και είχε επωασθεί πολλά χρόνια πριν.
Το 2014, τον Δεκέμβριο είχαμε φθάσει, πραγματικά, ένα βήμα πριν από την έξοδο από το Μνημόνιο, είχε αρχίσει να αποκτά μορφή η τεράστια, η υπεράνθρωπη προσπάθεια του ελληνικού λαού την περίοδο 2010 έως και το τέλος του 2014. Είχε διαμορφωθεί ένα κεκτημένο. Και μετά, με τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015 ήρθε μια εθνική υπαναχώρηση. Καταστροφικών διαστάσεων, δυστυχώς.
Προσέξτε: το μέγεθος της βλάβης που έχει επέλθει στο σώμα και στην προοπτική της ελληνικής οικονομίας είναι πολύ μεγαλύτερο από το μέγεθος της εξαπάτησης και της διάψευσης. Η χώρα εγκλωβίζεται, δυστυχώς, στον βυθό της βλάβης αυτής, που έχει προκαλέσει η σημερινή κυβέρνηση. Και, νομίζω, χαρακτηριστικό είναι αυτό που συνέβη προχθές στο Eurogroup. Η απόφασή του είναι η επιτομή του προβλήματος της χώρας.
Από το Μνημόνιο 3, προχθές στις 5 Δεκεμβρίου, πήγαμε στο Μνημόνιο 3 plus με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που είναι ζητούμενο για την κυβέρνηση, για την Ευρωπαϊκή Ένωση και, δυστυχώς, ανεξαιρέτως από το τι θα γίνει με το Μνημόνιο 3 plus, ήδη έχουμε αποδεχθεί Μνημόνιο 4 εις το διηνεκές χωρίς δάνειο. Με μέτρα, με όρους, αλλά, χωρίς να ξέρουμε εάν θα υπάρξει και περαιτέρω δανεισμός με ευνοϊκούς όρους. Πολύ ευνοϊκότερους από αυτούς που δίνει η αγορά.
Αθήνα, 3 Νοεμβρίου 2016
Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση για την τροπολογία περί τηλεοπτικών αδειών
Κύριες και κύριοι βουλευτές, τι γίνεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, τι είναι αυτό που συμβαίνει. Έρχεται η Βουλή να πιστοποιήσει με τον πιο πανηγυρικό τρόπο, μια βαρυσήμαντη πολιτική ήττα της κυβέρνησης. Έρχεται η Βουλή να καταγράψει και να οριστικοποιήσει νομοθετικά την απόρριψη μιας ολόκληρης αφήγησης πάνω στην οποία στηρίχθηκε η πολιτική της κυβέρνησης, τους προηγούμενους μήνες.
Στην πραγματικότητα καταρρέει ένας ακόμη μύθος. Έχουμε ακόμη μια διάψευση και η ιστορία των τελευταίων είκοσι μηνών είναι μία ιστορία συνεχών διαψεύσεων και ανατροπών. Αυτό δεν επηρεάζει τη νομιμοποίηση της κυβέρνησης; Τη σχέση της με το εκλογικό σώμα; Την επηρεάζει, όπως την επηρεάζει και η μεγάλη διάψευση, η ιστορική, σε σχέση με την οικονομική πολιτική, σε σχέση με το τρίτο μνημόνιο και με το τέταρτο, που δυστυχώς ακολουθεί με αυστηρούς όρους και ενδεχομένως χωρίς καν δάνειο.
Είχαμε προειδοποιήσει. Στη Βουλή αυτή είχα την ευκαιρία τέσσερις φορές να προβάλλω ένσταση αντισυνταγματικότητας για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης σε σχέση με την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών. Είχαμε πει σε όλους τους τόνους ότι η υφαρπαγή της αρμοδιότητας του ΕΣΡ είναι αντισυνταγματική. Προσκρούει σε ρητή και κατηγορηματική διάταξη του άρθρου 15 παρ. 2 του Συντάγματος. Ότι δεν μπορεί η κυβέρνηση να έρχεται με ένα νόμο να κηρύσσει λήξασα τη θητεία των μελών του ΕΣΡ, με ένα δεύτερο νόμο να αυξάνει τα μέλη από επτά σε εννέα και με ένα τρίτο να λέει: Δεν έχουμε ΕΣΡ, επειδή το σκοτώσαμε και άρα οι αρμοδιότητες επιστρέφουν εκεί απ΄ όπου το Σύνταγμα τις αφαίρεσε συνειδητά και σκόπιμα, δηλαδή στον υπουργό και άρα στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
Αθήνα 3 Νοεμβρίου 2016
Παρέμβαση Ευ. Βενιζέλου στη Βουλή στην έναρξη της συζήτησης για την τροπολογία περι τηλεοπτικών αδειών
Σύμφωνα με τα άρθρα 112 και 108 του Κανονισμού της Βουλής, τα νομοσχέδια με τα οποία κυρώνονται διεθνείς συμβάσεις, όπως το αρχικό νομοσχέδιο που εισάγεται για συζήτηση, διέρχονται από την Ολομέλεια με μια διαδικασία συνοπτική.
Αυτό όμως αφορά μόνο τα νομοσχέδια τα κυρωτικά διεθνών συνθηκών, λόγω της ευρείας συναίνεσης με την οποία αυτά ψηφίζονται συνήθως και στην επιτροπή και στην Ολομέλεια. Αφ’ης στιγμής ένα τέτοιο νομοσχέδιο γίνεται όχημα για να εισαχθεί προς συζήτηση ένας εκτελεστικός του Συντάγματος νόμος, όπως αυτός που αφορά η τροπολογία του κ. Παππά, ένας νόμος που αφορά θεμελιώδες δικαίωμα, μια θεσμική εγγύηση όπως η πολυφωνία στα ΜΜΕ, ένας νόμος που αφορά το άρθρο 15 του Συντάγματος για τη ραδιοτηλεοπτική κατάσταση της χώρας και το άρθρο 95 του Συντάγματος για τη συμμόρφωση στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, δηλαδή την καρδιά του κράτους δικαίου, δεν είναι νόμος κυρωτικός διεθνούς σύμβασης. Αλλάζει η φύση του νομοσχεδίου. Δεν μπορεί να γίνει επίκληση και εφαρμογή των συνοπτικών διαδικασιών του άρθρο 108 του Κανονισμού.
Διότι εδώ η Βουλή πρόκειται να συζητήσει και να ψηφίσει τις επιπτώσεις της κατάρρευσης ενός πρόδηλα αντισυνταγματικού νόμου, για την αντισυνταγματικότητα του οποίου έχουμε προβάλει ενστάσεις και έχουμε προειδοποιήσει πάμπολλες φορές από τον Οκτώβριο του 2015 έως σήμερα.
Τι έκανε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας; Απεδέχθη στο σύνολό της τις ενστάσεις αντισυνταγματικότητας που έχουμε προβάλει εδώ κατ’ επανάληψη.