- ΕΣΗΕΑ| Ευ. Βενιζέλος: «Δημοκρατία, Δεοντολογία, ΜΜΕ και Δημοσιογράφοι»
-
Τετάρτη 26 Μαΐου 2021
Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου στην ημερίδα της ΕΣΗΕΑ «Δημοκρατία, Δεοντολογία, ΜΜΕ και Δημοσιογράφοι» στην ενότητα: «Πολιτικά Κόμματα, Ιδιοκτήτες ΜΜΕ και Δημοσιογράφοι- Η Διαφάνεια Θεμελιώδες Στοιχείο της Αξιοπιστίας»
Ευχαριστώ εσάς προσωπικά κα Αντιπρόεδρε, για την πρόσκληση, την Πρόεδρο της Ένωσης, όλη τη διοίκηση, και όλα τα μέλη. Είναι πολύ τιμητική η πρόσκληση αυτή και χαίρομαι γιατί μετέχω σε μία τράπεζα με τόσους εξαιρετικούς συνομιλητές και έναν θαυμάσιο συντονιστή, ο οποίος θα έρθει, όπως μας είπατε, όπου να ναι.
Θέλετε να σας πω λίγα λόγια για το θέμα; Γιατί αυτό είναι ένα θέμα, το οποίο δεν έχει αρχή-μέση και τέλος. Είναι το σταυρικό πρόβλημα της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου, της πολυφωνίας, της ελευθερίας του Τύπου και ως εκ τούτου, έχουμε κάνει κατά καιρούς τεράστιες προσπάθειες να επιβάλλουμε θεσμικά, στο επίπεδο του συντάγματος και της νομοθεσίας, εγγυήσεις διαφάνειας, αλλά αυτές θα πω ευθαρσώς, ότι δεν έχουν λειτουργήσει, δεν έχουν ολοκληρωθεί, δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα.
- Παρεμβάσεις Ευ. Βενιζέλου στην ημερίδα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας «Τεχνολογία για τη Διαφάνεια»
-
Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2019
Παρεμβάσεις Ευ. Βενιζέλου στην ημερίδα της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας «Τεχνολογία για τη Διαφάνεια» στο πρώτο στρογγυλό τραπέζι με θέμα: «Πώς οι νέες τεχνολογίες μπορούν να ενισχύσουν τη διαφάνεια και τη λογοδοσία»
Νίκος Φιλιππίδης: θα θέλαμε την πρώτη εισαγωγική τοποθέτηση του κ. Βενιζέλου. Βρήκα μια ομιλία σας, του 2010. Μιλούσατε σε εκδήλωση της Διαφάνειας και είχατε πει ότι το πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι μόνο δημοσιονομικό και αναπτυξιακό, είναι εθνικής ανομίας. Είχατε αναφέρει αυτή τη φράση ως ίσως το βασικότερο πρόβλημα της χώρας. Θα ήθελα να ακούσω την άποψη σας αν ισχύει και τώρα και πως βλέπετε ότι μπορεί να λυθεί το πρόβλημα αυτό μέσω της χρήσης των τεχνολογικών εξελίξεων
Ευ. Βενιζέλος: Να ευχαριστήσω και εγώ την Εθνική Αρχή Διαφάνειας και τον Διοικητής της, τον κ. Μπίνη. Κοιτάξτε, κ. Φιλιππίδη, υπάρχουν ιστορικές εξηγήσεις. Η Ελλάδα αποκτά κρατική συγκρότηση και εθνική ταυτότητα με μία πολύ αντιφατική διαδικασία.
- Νέες προκλήσεις για τα προσωπικά δεδομένα και την προστασία τους
-
Αθήνα, 24 Μαρτίου 2018
Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου στην επετειακή ημερίδα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Νέες προκλήσεις για τα προσωπικά δεδομένα και την προστασία τους*
Φαντάζομαι ότι ο πρόεδρος κ. Κ. Μενουδάκος και η Αρχή μου απηύθυναν την πρόσκληση για ιστορικούς λόγους, επειδή ως Γενικός Εισηγητής της Αναθεώρησης του 2001, είχα την μεγάλη τιμή και την ευκαιρία να εισηγηθώ την εισαγωγή του άρθρου 9Α για την προστασία του ιδιωτικού βίου, τη συνταγματική θεμελίωση της προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, την πρόβλεψη για την ύπαρξη σχετικής ανεξάρτητης αρχής αλλά και την εισαγωγή του άρθρου 101Α για το status των Ανεξάρτητων Αρχών που προβλέπονται συνταγματικά γενικότερα.
Πιστεύω ότι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα ολοκληρωμένης Αρχής που μεταλλάσσεται θεσμικά, όπως θα δούμε, είναι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα παρότι αυτή που έχει προκαλέσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον διαχρονικά και τις περισσότερες πολιτικές εντάσεις είναι το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και όχι η Αρχή Προστασίας. Εντούτοις κατά τη γνώμη μου η πιο σημαντική και η πιο ισχυρή Αρχή είναι η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
- Ευ. Βενιζέλος, Βουλή | Η αντιπολίτευση σύσσωμη θα αντιδράσει σε οποιαδήποτε παρόμοια εξέλιξη θεσμικού εκβιασμού και φάρσας
-
Αθήνα, 1 Φεβρουαρίου 2017
Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση σύµφωνα µε το άρθρο 148 του Κανονισµού της Βουλής επί του κατατεθέντος πορίσµατος της Εξεταστικής Επιτροπής σχετικά µε τη Διερεύνηση της Νοµιµότητας της Δανειοδότησης των Πολιτικών Κοµµάτων, καθώς και των Ιδιοκτητριών Εταιρειών Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης από τα Τραπεζικά Ιδρύµατα της χώρας, που κατατέθηκε στην Ολοµέλεια της Βουλής στις 25 Ιανουαρίου του 2017
Η συζήτηση για το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής διεξάγεται μέσα σε μία εξαιρετικά δύσκολη και επικίνδυνη δυστυχώς συγκυρία για την πατρίδα μας. Βρισκόμαστε και πάλι αντιμέτωποι με θεμελιώδη και υπαρξιακά ερωτήματα, ερωτήματα που προκαλεί, δυστυχώς, η ίδια η παρουσία της σημερινής κυβέρνησης. Βλέπετε, το συνεχές δημαγωγικό παιχνίδι μετατρέπεται πολύ εύκολα σε παιχνίδι με τη φωτιά. Όλα όσα πίστευε η κυβέρνηση ότι συνιστούν ισχυρό διαπραγματευτικό όπλο, έχουν μετατραπεί σε μπούμερανγκ, όχι εναντίον της κυβέρνησης, αλλά εναντίον της οικονομίας, εναντίον των πολιτών, εναντίον του έθνους και της εθνικής ισχύος.
Άνοιξε χθες, ως μη όφειλε, ξανά, με πρωτοβουλία στελεχών της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, συζήτηση για Grexit και επιστροφή στη δραχμή. Και μόνο το γεγονός ότι τίθεται δημόσια το ζήτημα αυτό, προκαλεί βαριά βλάβη στην εθνική οικονομία, αλλά και στις παραμέτρους άσκησης της εξωτερικής πολιτικής και της πολιτικής ασφάλειας και άμυνας.
- Το νομικό πλαίσιο της υπόθεσης Γεωργίου / ΕΛΣΤΑΤ
-
Αθήνα 6 Σεπτεμβρίου 2016
Άρθρο Ευάγγελου Βενιζέλου στην προσωπική ιστοσελίδα του
Το νομικό πλαίσιο της υπόθεσης Γεωργίου / ΕΛΣΤΑΤ
- Άσκηση αντοχής του κράτους δικαίου
Γράφονται και λέγονται πολλά για την υπόθεση Γεωργίου /ΕΛΣΤΑΤ. Έχει συνεπώς σημασία να διαβάσουμε με προσοχή αυτά που έχει πει η ελληνική δικαιοσύνη με το 1331/2016 βούλευμα του ποινικού τμήματος του Αρείου Πάγου επί της από 14.9.2015 αναίρεσης που άσκησε η σημερινή Εισαγγελέας του ΑΠ και αποτέλεσε την βάση της πρότασης της ενώπιον του Συμβουλίου του ΑΠ. Καταγράφω λοιπόν, επειδή θεωρώ ότι έχω επιστημονική πρωτίστως υποχρέωση, τα κατά τη γνώμη μου κρίσιμα σημεία επισημαίνοντας κάθε φορά τι έχει γίνει δεκτό από το αναιρετικό βούλευμα του ΑΠ και τι περιλαμβάνεται στην εισαγγελική πρόταση:
1. Η «εγκληματική πράξη» συνίσταται στον τελικό προσδιορισμό, το Νοέμβριο του 2010, από την ΕΛΣΤΑΤ, του δημοσιονομικού ελλείμματος του 2009 στο ύψος του 15,4% του ΑΕΠ και εν τελεί (λόγω του προς τα κάτω επαναπροσδιορισμού του ΑΕΠ) στο ύψος του 15,8 %, αντί του μόλις προηγούμενου προσδιορισμού του Απριλίου του 2010 στο ύψος του 13,6 %. Η ελληνική δικαιοσύνη θεωρεί, εμμέσως πλην σαφώς, ότι ως προς το 13,6 % του ΑΕΠ δεν τίθεται κανένα απολύτως θέμα!
Το δυσθεώρητο όμως 13,6 % δεν είχε ούτως ή άλλως καμία σχέση ούτε με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού του 2009 που ψηφίστηκε στα τέλη του 2008, ούτε με τις σταδιακές αναπροσαρμογές των επισήμων εκτιμήσεων της κυβέρνησης της περιόδου 2007-2009, με βάση τις οποίες διεξήχθησαν οι εκλογές του 2009.
- ΣΚΑΙ | Βρισκόμαστε μπροστά σε μια κατάσταση αδιέξοδη και εκρηκτική
-
Αθήνα, 5 Σεπτεμβρίου 2016
Συνέντευξη Ευάγγελου Βενιζέλου στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100,3 με τον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε
Άρ. Πορτοσάλτε: Καλημέρα, καλή εβδομάδα σας εύχομαι. Προτού ξεκινήσουμε παρακαλώ να θυμηθούμε πως ακριβώς το είπε ο Υπουργός, κ. Παππάς εκεί στο Προεδρικό «και να συγκροτήσουμε βεβαίως μία ισχυρή εποπτική αρχή η οποία θα είναι ο άγρυπνος φρουρός του επιπέδου και της ποιότητας που οφείλουμε ως πολιτεία να διασφαλίσουμε για τους Έλληνες και της Ελληνίδες». Κύριε Βενιζέλε τώρα η κυβέρνηση, ο κ. Παππάς θυμήθηκε το Εθνικό συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, να συγκροτήσουμε τη ρυθμιστική αρχή...
Ευ. Βενιζέλος: Μάλιστα ο Γενικός Γραμματέας Επικοινωνίας και Ενημέρωσης κάποια στιγμή φάνηκε να λέει ότι οι άδειες των περιφερειακών και θεματικών σταθμών θα ήταν σκόπιμο να δοθούν από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.
Άρ. Πορτοσάλτε: Τι εννοεί σκόπιμο; Τι καταλαβαίνετε;
Ευ. Βενιζέλος: Κοιτάξτε, αυτό που είπε ο κ. Παππάς απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ότι χρειάζεται μία ρυθμιστική αρχή όχι επειδή αυτό είναι επικοινωνιακά χρήσιμο αλλά επειδή το προβλέπει το Σύνταγμα. Το κακό είναι ότι η κύρια αποστολή της ρυθμιστικής αυτής αρχής είναι να δίνει τις άδειες. Και τις άδειες τις υφάρπαξε η κυβέρνηση, επικαλούμενη το «δίκαιο της ανάγκης». Με μία καταπληκτική αιτιολογία που λέει: «Αφού η Βουλή, η Διάσκεψη των Προέδρων, δεν μπορεί να ανανεώσει τη θητεία ή να βρει νέα μέλη, στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, τότε μεταφέρονται οι αρμοδιότητες του Εθνικού Συμβουλίου στην ίδια την κυβέρνηση». Μα, το Σύνταγμα, το 2001, αφαίρεσε τις αρμοδιότητες εποπτείας της ραδιοτηλεόρασης και αδειοδότησης από την εκτελεστική εξουσία και διαμόρφωσε μία Ανεξάρτητη Αρχή υπό τον έλεγχο της Βουλής, ακριβώς για να υπάρχουν εγγυήσεις διαφάνειας και πολυφωνίας. Ακριβώς για να μην υπάρχει η καχυποψία ότι μία κυβέρνηση επιδιώκει την αναπαραγωγή των απόψεων της μέσα από τα Μέσα Ενημέρωσης. Τώρα αφού τελείωσε υποτίθεται η δημοπρασία, ο πλειοδοτικός διαγωνισμός, ξαναθυμούνται με έναν προκλητικό -θα έλεγα - τρόπο το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης και ομολογούν ότι αυτό που έγινε, έγινε κατά παράβαση του άρθρου 15 του Συντάγματος.
- Άρθρο | Τηλεοπτικό τοπίο: τώρα αρχίζουν τα δύσκολα
-
Αθήνα, 4 Σεπτεμβρίου 2016
Άρθρο Ευάγγελου Βενιζέλου στην προσωπική ιστοσελίδα του
Τηλεοπτικό τοπίο: τώρα αρχίζουν τα δύσκολα
Το φαινομενικά υψηλό τίμημα αναιρεί το κυβερνητικό επιχείρημα περί τεσσάρων αδειών!
Η διαδικασία αδειοδότησης των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών πανελλήνιας εμβέλειας δεν έληξε. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα.
Το γενετικό ελάττωμα της παράκαμψης του ΕΣΡ δεν θεραπεύεται από το απλό πραγματικό γεγονός της διεξαγωγής της δημοπρασίας και δεν μπορεί να θεραπευτεί γιατί παραβιάζει βάναυσα τα άρθρα 15 και 101Α του Συντάγματος. Η ανάθεση της διεξαγωγής της διαδικασίας αυτής στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας που υπάγεται στον Υπουργό Επικρατείας βασίστηκε στην επίκληση του «δικαίου της ανάγκης» που προκύπτει δήθεν λόγω της αδυναμίας επιλογής των μελών του ΕΣΡ από τη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής με αυξημένη πλειοψηφία 4/5 (που προβλέπεται από το άρθρο 101 Α του Συντάγματος λόγω της υπερεκπροσώπησης της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας στη Διάσκεψη).
Το «δίκαιο της ανάγκης» είναι όμως ένα νομικό σόφισμα άκρως επικίνδυνο για ένα δημοκρατικό κράτος δικαίου που λειτουργεί ομαλά και όχι υπό συνθήκες πολιτειακής κρίσης. Το Σύνταγμα προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες και εγγυήσεις για την αντιμετώπιση καταστάσεων ανάγκης στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται η δυσκολία στην επιλογή των μελών των ανεξάρτητων αρχών! Η ύπαρξη ανεξαρτήτων αρχών σε πεδία όπως η ραδιοφωνία και η τηλεόραση λειτουργεί ως θεσμική εγγύηση πρωτίστως έναντι της εκτελεστικής εξουσίας από την οποία αφαιρέθηκαν, με την αναθεώρηση του Συντάγματος του 2001, οι σχετικές αρμοδιότητες που τώρα επανέρχονται κατά παράβαση του Συντάγματος σε αυτή υπό το πρόσχημα της αδυναμίας συγκρότησης του ΕΣΡ. Η ίδια η δήλωση του Γενικού Γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης ότι μπορούμε να περιμένουμε το ΕΣΡ για τις περιφερειακές άδειες συνιστά αυτοδιάψευση του συνταγματικά βάναυσου επιχειρήματος περί «δικαίου της ανάγκης».
- Δελφοί | Ολέθριο ιστορικό λάθος η σύνδεση προσφυγικού με οικονομική διαπραγμάτευση.
-
Δελφοί, 28 Φεβρουαρίου 2016
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος στην έναρξη της τρίτης ημέρας του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών απαντά σε ερωτήματα του δημοσιογράφου Γιάννη Πολίτη
Γ. Πολίτης: Καλή σας ημέρα. Είναι ιδιαίτερη τιμή για εμένα να ανοίγω τις εργασίες της τρίτης ημέρας αυτού του σημαντικού Συνεδρίου, το οποίο λένε όλοι και αρχίζει να φαίνεται ότι θα γίνει το ελληνικό Νταβός. Ελπίζω να είναι κάτι καλύτερο και από το ελληνικό Νταβός, γιατί έχει ανάγκη η χώρα αυτή την ώρα, αν μη τι άλλο να συζητούμε, και τα πρόσωπα που είναι σήμερα εδώ έχουν να μας πουν σημαντικά πράγματα.
Θα ξεκινήσω με μία ιστορία γιατί η δημοσιογραφία γράφεται με ιστορίες, με ιστορίες ανθρώπων. Ένα ιστορικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας μου είπε, μπορώ να χάσω τα πάντα αυτό τον καιρό, ένα πράγμα δε χάνω ποτέ, τις ομιλίες του Βαγγέλη Βενιζέλου στη Βουλή. Λέω, γιατί αυτό; Γιατί κάθε φορά, Γιάννη μου, που ακούω Βενιζέλο στη Βουλή, κάνω ένα διδακτορικό. Αυτό το διδακτορικό, το δικό μας σήμερα, ξεκινάμε τώρα, και καλώ τον Πρόεδρο, τον κύριο Βενιζέλο, στο βήμα.
Καλή σας ημέρα, θα ξεκινήσω με την επικαιρότητα και η επικαιρότητα δεν είναι άλλη από το προσφυγικό. Ο ίδιος βάλατε, τις τελευταίες ημέρες, μία νέα διάσταση διεθνοποίησης του θέματος. Το πρώτο ερώτημα μου είναι η διεθνοποίηση εάν προχωρά. Δεύτερον, τί θα προσκομίσει στη χώρα. Τρίτον, εάν οι χειρισμοί που έχουν γίνει μέχρι σήμερα –και σε επίπεδο Ευρώπης και σε επίπεδο Ελλάδας– αφήνουν ένα παράθυρο αισιοδοξίας, γιατί εάν αφεθούμε παρακολουθώντας και καταγράφοντας κάθε ημέρα την ειδησιογραφία, μόνο πανικό μπορούμε να εισπράξουμε. Θα ήθελα, λοιπόν, να μου πείτε εάν βλέπετε φως κάπου; Και η εμπλοκή του ΝΑΤΟ που είναι το τρίτο ερώτημα, εάν περιμένετε ότι θα αλλάξει ριζικά την κατάσταση, είναι μία ασπιρίνη μέσα σε αυτό το δράμα που ζούμε στο Αιγαίο.
- Ευ. Βενιζελος στον ALPHA 989 : Η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει ένα πολύ μεγάλο hotspot η ίδια
-
Αθήνα, 25 Φεβρουαρίου 2016
Συνέντευξη Ευ. Βενιζέλου στον ALPHA 989 και στον δημοσιογράφο Σπύρο Χαριτάτο
Δημοσιογράφος: Φίλες και φίλοι, κυρίες και κύριοι, ακροατές του ραδιοφώνου του Alpha 989 και Alpha 96.5 της Θεσσαλονίκης, καλή σας ημέρα. Συντονιστείτε, μπείτε στους διαύλους επικοινωνίας, 989 κενό και αποστολή στο 19400 ή 212-2124700 γιατί οι δικές σας τοποθετήσεις, τα δικά σας ερωτήματα, οι δικές σας αντιδράσεις θα γίνουν, αν θέλετε, αρωγός στην προσπάθεια, στη συμπεριφορά του δημοσιογράφου απέναντι σε έναν εξαίρετο καλεσμένο. Στο ραδιοθάλαμο του ραδιοφώνου του Alpha, κάτι που μπορείτε να διαπιστώσετε πληκτρολογώντας στο www.alpha989.com, γιατί το ραδιόφωνο του Alpha είναι ραδιόφωνο-κανάλι, ή κανάλι-ραδιόφωνο αν θέλετε, βρίσκεται ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ο πρώην Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, πρώην Υπουργός, ένα από τα σημαντικότερα στελέχη της πολιτικής μας ζωής, ενεργός, δυναμικός. Πρόεδρε, καλημέρα.
Ευ. Βενιζέλος: Καλημέρα, καλημέρα και στις ακροάτριες και τους ακροατές μας.
Δημοσιογράφος: Νομίζω ότι και ο πιο αυστηρός στην κριτική απέναντί σας, δημοσιογράφος, οφείλει να δεχθεί, αν έχει καλή μνήμη, ότι είχατε προειδοποιήσει για πολλά από τα όσα βιώνουμε σήμερα. Και στο οικονομικό πεδίο αλλά κυρίως σε αυτό που λέγεται, χαρακτηρίζεται σήμερα, προσφυγικό μεταναστευτικό μέτωπο, μέτωπο το οποίο φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο για την Ελληνική Κυβέρνηση να μπορέσει να το διαχειριστεί. Και όχι μόνο για την Ελληνική Κυβέρνηση, αλλά μάλλον νιώθουμε απομονωμένοι, είναι δική μου ιδέα αυτή, Πρόεδρε;
Σχετικά με το προσφυγικό – μεταναστευτικό
Ευ. Βενιζέλος: Όχι, η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα πηγαίνουν πάρα πολύ άσχημα. Η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει ένα πολύ μεγάλο hotspot η ίδια, ένας χώρος αναγκαστικής φιλοξενίας προσφύγων και παράτυπων μεταναστών, μεταναστών χωρίς χαρτιά, δυστυχώς αυτή τη στιγμή η Ελλάδα είναι το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης, δεν έχουμε προετοιμαστεί.
- Ερώτηση Ευ. Βενιζέλου προς τον Υπουργό Επικρατείας κ. Ν. Παππά
-
18 Φεβρουαρίου 2016
Προς τον
Υπουργό Επικρατείας κ. Ν. Παππά αρμόδιο για τα θέματα της Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας
Κατά την πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή για τη ψήφιση του νόμου 4367/2016 ως άρθρο τρίτο του οποίου εντάχθηκε η τροπολογία για τον καθορισμό σε 4 του αριθμού των υπό δημοπράτηση αδειών ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας, η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης βασίστηκε στην επίκληση των τεχνικών συμπερασμάτων μελέτης του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου της Φλωρεντίας.
Επειδή τα τεχνικά συμπεράσματα της μελέτης αυτής αμφισβητήθηκαν (ενδεικτικά αναφέρω το κείμενο του κ. Μιχάλη Μπλέτσα, διευθυντή πληροφορικής του MED LAB του MIT στην Athens Voice),αναζήτησα και μελέτησα το πλήρες κείμενο της παραπάνω μελέτης " A Preparatory Study for the DDT auction in Greece. Number of Licences and reserve price ".
Στο δεύτερο μέρος της μελέτης αυτής ( σελίδες 13-19 ), που εμφανίστηκε ως θέσφατο ως προς τον αριθμό των αδειών, περιλαμβάνεται ανάλυση ως προς την εύλογη τιμή εκκίνησης της δημοπρασίας για κάθε άδεια με βάση τα διαθέσιμα συγκριτικά δεδομένα (κατά τη πρώτη χρησιμοποιούμενη μέθοδο) στην Ιταλία και τη Ρουμανία και (κατά τη δεύτερη χρησιμοποιούμενη μέθοδο) στην Πορτογαλία και το Ηνωμένο Βασίλειο . Το συμπέρασμα - σύσταση της συγκριτικής αυτής ανάλυσης, λαμβανομένων υπόψη των δεδομένων της ελληνικής διαφημιστικής αγοράς, είναι ότι η τιμή εκκίνησης πρέπει να κινηθεί μεταξύ πεντακοσίων χιλιάδων ( 500.000) και δυο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ. Το δεύτερο αυτό μέρος της μελέτης δεν αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας και δεν έγινε ουσιαστικό αντικείμενο της κοινοβουλευτικής συζήτησης.