Αθήνα, 10 Ιουλίου 2015
Παρέμβαση Ευ. Βενιζέλου επί της ένσταση αντισυνταγματικότητας
κατά τη συζήτηση στη Βουλή για τη διαπραγμάτευση και σύναψη δανειακής σύμβασης
με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM)
Κύριε Πρόεδρε, έχω το πολύ δυσάρεστο και περίεργο καθήκον να τοποθετηθώ σε αυτή την ένσταση αντισυνταγματικότητας, γιατί μήτρα αυτής της ένστασης είναι το γεγονός ότι η Βουλή ψήφισε με τις ψήφους και της Χρυσής Αυγής υπέρ της διεξαγωγής ενός ψευδεπίγραφου δημοψηφίσματος που καταστρατηγούσε το άρθρο 44 του Συντάγματος και έθετε υπό την κρίση του ελληνικού λαού ένα παραπλανητικό ερώτημα . Και αυτό φάνηκε από την εργαλειακή αντίληψη με την οποία ο Πρωθυπουργός στη συνέχεια χρησιμοποίησε το 61% που απέσπασε.
Είπε ο κ. Τσίπρας από το βήμα της Βουλής σήμερα : " το 61%, το ηχηρό όχι το εκλαμβάνω ως ψήφο εμπιστοσύνης". Αυτό το 61% έχει και ψήφους της Χρυσής Αυγής μέσα που τις εξέλαβε ως ψήφο εμπιστοσύνης προς τον εαυτό του και την κυβέρνησή του ο κ. Τσίπρας.
Αν λοιπόν όσα είπε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Χρυσής Αυγής αφορούσαν ένα κανονικό δημοψήφισμα, ένα συνταγματικό δημοψήφισμα, ένα δημοψήφισμα που έχει διεξαχθεί σύμφωνα με τις δημοκρατικές παραδόσεις και αρχές, θα είχε δίκιο, γιατί πράγματι η θεωρία του συνταγματικού δικαίου, ομόφωνα λέει ότι το δημοψήφισμα αυτό δεν είναι συμβουλευτικό, δεν είναι μια επίσημη δημοσκόπηση που την ερμηνεύουμε μετά κατά το δοκούν. Είναι δεσμευτικό επί της αρχής.
Άρα δεν μπορεί να εισαχθεί νομοσχέδιο στη συνέχεια επί άλλης αρχής. Αντικρούω όμως την ένσταση, επειδή το δημοψήφισμα αυτό ήταν στην πραγματικότητα ένα διχαστικό δημοψήφισμα που υποδυόταν τη συνταγματική διαδικασία, ενώ ήταν μια στιγμή αμηχανίας του κ. Τσίπρα και αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι ζήτησε να ψηφιστεί το όχι και τώρα έρχεται και καλεί τη Βουλή να πει ένα ναι επί του ίδιου καταλόγου μέτρων. Άρα δεν ισχύουν τα επιχειρήματα της Χρυσής Αυγής επειδή το δημοψήφισμα δεν είναι κατά κυριολεξία δημοψήφισμα.
Παρασκευή 10 Ιουλίου 2015
Παρέμβαση Ευάγγελου Βενιζέλου κατά την κοινή συνεδρίαση της διαρκούς επιτροπής οικονομικών υποθέσεων, της διαρκούς επιτροπής κοινωνικών υποθέσεων, της διαρκούς επιτροπής δημόσιας διοίκησης, δημόσιας τάξης και δικαιοσύνης, και της διαρκούς επιτροπής παραγωγής και εμπορίου με θέμα ημερήσιας διάταξης : Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου «Για τη διαπραγμάτευση και σύναψη δανειακής σύμβασης με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM)»
Κυρία Πρόεδρε, ο κανονισμός της Βουλής διέπει και τη λειτουργία των Επιτροπών, όχι μόνο της Ολομέλειας. Θέλω λοιπόν να θέσω ζήτημα παρεμπίπτον, όπως προβλέπει το άρθρο 67 του κανονισμού, διότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα συνεννόησής μας επί των θεσμών και επί της δημοκρατίας, και θα παρακαλούσα και την προσοχή του κ. Υπουργού, ο οποίος εισηγείται εκ μέρους της Κυβέρνησης το νομοσχέδιο.
Κύριε Υπουργέ, απευθύνομαι σε εσάς και είναι πολύ σοβαρές οι στιγμές. Λέει ο κ. Τσακαλώτος ότι εισηγείται ένα νομοσχέδιο, το οποίο δεν του έχει ζητηθεί από τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς θεσμούς να εισαχθεί στη Βουλή, ότι είναι δική του η πρωτοβουλία ,αλλά προφανώς θέλετε μια ψήφο συναίνεσης. Έτσι κ. Υπουργέ; Θέλετε μια ψήφο και από την αντιπολίτευση.
Εάν θέλετε μία ψήφο και από την αντιπολίτευση, είστε διατεθειμένοι ως Κυβέρνηση να μεταβάλλετε διατυπώσεις της αιτιολογικής έκθεσης, που είναι ανιστόρητες και είναι πολιτικά προσβλητικές για τις προηγούμενες Κυβερνήσεις, για τα Κόμματα της αντιπολίτευσης και για τους ανθρώπους, την ψήφο των οποίων θέλετε; Πρώτο αυτό.
Δεύτερο επί του κανονισμού. Παραπέμπει το άρθρο μόνο του νομοσχεδίου, σε σχέδιο μεταρρυθμίσεων για την ελληνική οικονομία και σε όρους για τη δημοσιονομική πολιτική, που κατατέθηκαν –λέει- στη Βουλή των Ελλήνων. Τέτοια κείμενα δεν υπάρχουν, δεν έχουν κατατεθεί, δεν προσδιορίζονται και μας καλείτε να υπερψηφίσουμε ένα νομοσχέδιο που δια παραπομπής, αναφέρεται σε μη υφιστάμενα κείμενα, τα οποία διαμορφώνουν το πλαίσιο της εξουσιοδότησης που ζητάτε.
Αθήνα, 27 Ιουνίου 2015
Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στη συζήτηση και διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας για τη λήψη απόφασης, σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 2 εδ α’ του Συντάγματος και 115 του ΚτΒ, επί της από 26/6/2015 απόφασης και πρότασης του Υπουργικού Συμβουλίου για διεξαγωγή δημοψηφίσματος για κρίσιμο εθνικό θέμα
Κυρίες και κύριοι βουλευτές, ο ελληνικός λαός παρακολουθεί σήμερα μια περίεργη, διπλή, αντιφατική εικόνα. Παρακολουθεί τη συζήτηση στη Βουλή που διεξάγεται σε ένα κλίμα εθνικολαϊκιστικής έξαρσης. Η Κυβέρνηση εισηγείται τη διεξαγωγή ενός δημοψηφίσματος που πιστεύει ότι θα λειτουργήσει καταλυτικά στην αλλαγή των ευρωπαϊκών συσχετισμών.
Ταυτόχρονα όμως ο Έλληνας πολίτης παρακολουθεί τις εξελίξεις στις Βρυξέλλες. Παρακολουθεί να συντελούνται γεγονότα, να μεταβάλλονται τα δεδομένα.
Ο Έλληνας πολίτης παρακολουθεί την ρητορική της αίθουσας αυτής και πληροφορείται παράλληλα ότι το Eurogroup έχει απορρίψει εδώ και πολλές ώρες το αίτημα της ελληνικής πλευράς για παράταση του προγράμματος, προκειμένου να είναι εφικτή, σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η συνέχιση της στήριξης του ελληνικού συστήματα μέσω του μηχανισμού έκτακτης ρευστότητας, προκειμένου να έχει νόημα όλο αυτό που κάνουμε, σύμφωνα με την πρόταση της Κυβέρνησης, γιατί στόχος είναι να επιτευχθεί μια παράταση του προγράμματος, με αποδεκτούς για την Κυβέρνηση, για τον λαό, για την ελληνική οικονομία όρους.
Αθήνα, 27 Ιουνίου 2015
Ομιλία Ευ. Βενιζέλου κατά την κατάθεση και υπεράσπιση ένστασης αντισυνταγματικότητας του προτεινόμενου δημοψηφίσματος, στη συζήτηση και διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας για τη λήψη απόφασης, σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 2 εδ α’ του Συντάγματος και 115 του ΚτΒ, επί της από 26/6/2015 απόφασης και πρότασης του Υπουργικού Συμβουλίου για διεξαγωγή Δημοψηφίσματος για κρίσιμο εθνικό θέμα
Κυρία Πρόεδρε, τον Οκτώβριο του 2011 ο τότε Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Αλέξης Τσίπρας, αναφερόμενος στον τότε Πρωθυπουργό, είχε πει τα εξής: «…Αν επιχειρήσει ο Πρωθυπουργός να διενεργήσει δημοψήφισμα και να θέσει στο λαό το δίλημμα ευρώ και μέτρα ή έξοδος, τότε η κατάρρευση της οικονομίας, η πτώχευση της χώρας θα έρθει πολύ πριν την κάλπη. Αυτό δεν θα είναι δημοψήφισμα, θα είναι μια επικίνδυνη ζαριά για τη χώρα».
Εδώ είμαστε, με τη χτεσινή μεθόδευση του Υπουργικού Συμβουλίου και τις ανακοινώσεις του κ. Τσίπρα, τις αντίστροφες πλέον που κάνει ως Πρωθυπουργός. Η πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου συνιστά θεσμική εκτροπή και πάσχει από πρόδηλες και πολλαπλές αντισυνταγματικότητες, πέρα από τα τεράστια πολιτικά και ηθικά ζητήματα που τίθενται και τα οποία θα αναπτυχθούν στη συζήτηση.
Η Κυβέρνηση προτείνει να διεξαχθεί δημοψήφισμα για κρίσιμο εθνικό θέμα σύμφωνα με το άρθρο 44 παρ. 2 εδ. α’. Κρίσιμο εθνικό θέμα σύμφωνα με τη θεωρία του συνταγματικού Δικαίου και την ερμηνεία του Συντάγματος, είναι θέμα αναγόμενο στην εξωτερική πολιτική και στην πολιτική ασφάλειας και άμυνας, στο στρατηγικό προσανατολισμό της χώρας.
Η ίδια διάταξη απαγορεύει ρητά τη διεξαγωγή νομοθετικού δημοψηφίσματος για δημοσιονομικά θέματα. Το περιεχόμενο όμως της πρότασης του Υπουργικού Συμβουλίου, είναι καθ’ ολοκληρία ευθέως και απολύτως δημοσιονομικό. Στην πραγματικότητα καταστρατηγείται η απαγόρευση του νομοθετικού δημοψηφίσματος για δημοσιονομικά θέματα με τη μετονομασία ενός επικείμενου δημοσιονομικού νομοσχεδίου, σε ερώτημα για κρίσιμο εθνικό θέμα.
Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015
Δευτερολογία και Παρέμβαση Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ευ. Βενιζέλου, κατά τη συζήτηση κατόπιν αιτήματος του Πρωθυπουργού
κ. Αλέξη Τσίπρα, σύμφωνα με το άρθρο 124Α του Κανονισμού
της Βουλής, με αντικείμενο την ενημέρωση του Σώματος
για τα ζητήματα που άπτονται της τρέχουσας διαπραγμάτευσης
Ευ. Βενιζέλος: Κυρία Πρόεδρε της Βουλής επειδή είστε υπόδειγμα αυτοπεριορισμού θα ακολουθήσω τη συμβουλή σας και το παράδειγμά σας.
Ζ. Κωνσταντοπούλου: Το εκτιμώ ιδιαιτέρως.
Ευ. Βενιζέλος: Και εγώ. Είναι άλλωστε αμοιβαία και πρόδηλη η εκτίμηση.
Κυρίες και κύριοι βουλευτές, ας αναρωτηθούμε τι μήνυμα έστειλε σήμερα ο κ. Τσίπρας μιλώντας στη Βουλή, προκαλώντας τη συζήτηση αυτή; Σε ποιον απευθύνθηκε; Απευθύνθηκε στο διεθνές ακροατήριο; Έστειλε μηνύματα στους πιστωτές, στους εταίρους, στις ευρωπαϊκές Κυβερνήσεις, στους διεθνείς θεσμούς; Απευθύνθηκε δυστυχώς μόνο και αποκλειστικά στο εσωτερικό ακροατήριο. Όχι στην κοινωνία, στο εσωκομματικό ακροατήριο του ΣΥΡΙΖΑ και από δίπλα των Ανεξαρτήτων Ελλήνων.
Μάλιστα, σήμερα εξέθρεψε τον κ. Καμμένο ως θεματοφύλακα της άκαμπτης ριζοσπαστικής αριστερής πολιτικής. Αναρωτιέμαι πως νιώθουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, οι Υπουργοί και οι βουλευτές βλέποντας τον κ. Καμμένο να κανοναρχεί, να εγγυάται την Ορθοδοξία τους και τη συνέπειά τους; Αυτό που γίνεται τώρα, σημειώστε το, θα το πληρώσει πολύ ακριβά ο κ. Τσίπρας σε λίγες εβδομάδες.
Για να σκεφτούμε, βοήθησε τη διαπραγματευτική θέση της χώρας η σημερινή συζήτηση και η στάση του κ. Τσίπρα; Συνέβαλε στην αλλαγή του εσωτερικού πολιτικού κλίματος; Στη διαμόρφωση ενός ενιαίου εθνικού μετώπου; Διαμόρφωσε τις προϋποθέσεις της συναίνεσης, ή επανέλαβε τελικά προκλήσεις;
Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015
Ομιλία Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ευ. Βενιζέλου, κατά τη συζήτηση κατόπιν αιτήματος του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη Τσίπρα, σύμφωνα με το άρθρο 124Α του Κανονισμού της Βουλής, με αντικείμενο την ενημέρωση του Σώματος για τα ζητήματα που άπτονται της τρέχουσας διαπραγμάτευσης
Κυρίες και κύριοι βουλευτές, σήμερα στη Βουλή συνέβη το εξής καταπληκτικό: μετά το προχτεσινό ηχηρό αδιέξοδο της συνάντησης των Βρυξελλών, ο κ. Τσίπρας ζήτησε να ενημερώσει τη Βουλή.
Αντί όμως να έρθει και να πει κάτι καινούργιο, κάτι συγκεκριμένο, κάτι ουσιαστικό, κάτι που να μην έχει ήδη ειπωθεί στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης τα ελληνικά και τα διεθνή, αντί να πει κάτι που υπερβαίνει τα στερεότυπα του κυβερνητικού λόγου, ήρθε και επανέλαβε με μεταφυσική βεβαιότητα αυτά που έλεγε προεκλογικά και τις πρώτες μετεκλογικές εβδομάδες, ότι οπωσδήποτε θα επιτευχθεί συμφωνία. Διότι όλοι θα υποχωρήσουν μπροστά στη σθεναρή στάση της Ελληνικής Κυβέρνησης, διότι σε τελική ανάλυση αποφασίζει μόνος του ο ελληνικός λαός, μόνη της η Ελληνική Βουλή, μόνη της η Ελληνική Κυβέρνηση.
Αυτό, όπως αντιλαμβάνεστε, δεν εντάσσεται σε μια λογική διαπραγμάτευσης. Εκτός κι αν αυτό που ήθελε να μας πει, ήταν το καταπληκτικό σχέδιο που σύμφωνα με τη λαϊκή θυμοσοφία λέγεται «σχέδιο του Χότζα» που μας παρουσίασε, δηλαδή, εάν προσέξατε, υπογράμμισε μόνο δύο από τα σκληρά μέτρα του κειμένου Γιούνκερ: την κατάργηση του ΕΚΑΣ και την αύξηση κατά 10 μονάδες του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΗ. Μόνο αυτά.
Μπορεί κανείς να υποθέσει εύλογα ότι αφού το σπίτι είναι γεμάτο από τα ζώα και η Κυβέρνηση ασφυκτιά, εάν βγάλουμε την αγελάδα, θα αναπνεύσουμε, άρα αν καταφέρουμε να κρατήσουμε το ΕΚΑΣ και να μην αυξήσουμε υπερβολικά τον ΦΠΑ στο ηλεκτρικό ρεύμα, θα μπορούσαμε να είμαστε ικανοποιημένοι.
Παρασκευή 8 Μαΐου 2015
Ομιλία Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ευ. Βενιζέλου, στη Βουλή
κατά τη συζήτηση του Ν/Σ «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, καθώς λαμβάνω το λόγο αμέσως μετά τη ειδική αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ την κυρία Χριστοφιλοπούλου που παρουσίασε κατά τρόπο εξαιρετικό και συστηματικό τις θέσεις μας, δεν θα αναφερθώ στις λεπτομέρειες του συζητούμενου νομοσχεδίου.
Έχω όμως την ιδιότητα του πανεπιστημιακού δάσκαλου και νιώθω όχι πολιτική, αλλά θεσμική και ηθική υποχρέωση, τελείως επιγραμματικά να υπογραμμίσω δυο τρία από τα σημεία που ανέδειξε η κυρία Χριστοφιλοπούλου.
Εάν η χώρα αυτή θέλει να αποκτήσει μέλλον, κάτι που το δικαιούται και το μπορεί, πρέπει να βασιστεί στους ενδογενείς πόρους ανάπτυξης. Έχω πει πολλές φορές ότι ενδογενείς πόροι είναι η γη που έχουμε με ό,τι αυτό σημαίνει και οι άνθρωποι. Το διανοητικό κεφάλαιο, η γνώση.
Είναι πραγματικό ιστορικό έγκλημα σε βάρος των προοπτικών ανάπτυξης του τόπου, να υπονομεύουμε την έννοια της αριστείας στην εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Το ζήτημα δεν είναι εάν θα έχουμε πρότυπα και πειραματικά σχολεία, ή μόνο το ένα, εάν θα παραμείνουν κάποια παραδοσιακά πρότυπα με μεγάλη ιστορία μόνο στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Το ζήτημα είναι η ταξικότητα και οι ανισότητες του εκπαιδευτικού συστήματος.
Όταν δεν υπάρχουν δημόσιοι εκπαιδευτικοί θεσμοί αριστείας, ενισχύονται εκ των πραγμάτων όσοι μπορούν να φοιτήσουν σε ιδιωτικά σχολεία και ξένα πανεπιστήμια. Αυτοί αναδεικνύονται ως η ιθύνουσα τάξη της χώρας.
Αθήνα, 5 Μαΐου 2015
Ομιλία Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ευ. Βενιζέλου στη Βουλή κατά τη συζήτηση του ν/σ
«Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις»
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ένα νομοσχέδιο για τη Δημόσια Διοίκηση βρίσκεται πάντα στην καρδιά της κυβερνητικής πολιτικής, γιατί αφορά το κράτος που βρίσκεται στο επίκεντρο των πάντων, είναι ο μοχλός όλων των πολιτικών. Αλλά στην προκειμένη περίπτωση στο νομοσχέδιο αυτό προστίθενται πολύ σημαντικά θέματα με τη μορφή τροπολογιών και έτσι πράγματι η συζήτησή του επί της αρχής, αποκτά μια δυναμική η οποία μας φέρνει αντιμέτωπους με τα μεγάλα προβλήματα της χώρας.
Είναι σημαντικό να σεβόμαστε το κράτος δικαίου και νέους θεσμούς, όπως οι ανεξάρτητες αρχές. Είναι σημαντικό να μην παρεμβαίνουμε στη λειτουργία τους και να προστατεύουμε την προσωπική ανεξαρτησία των μελών τους, η οποία απειλείται όταν εισάγονται τροπολογίες σε σχέση με το όριο της ηλικίας τους, στο μέσο της διαδρομής τους.
Είναι σημαντικό να προστατεύουμε θεσμούς όπως η ΔΙΑΥΓΕΙΑ, δηλαδή θεσμούς διαφάνειας και κράτους δικαίου, που στην πραγματικότητα διασφαλίζουν την δημοσιότητα των διοικητικών πράξεων.
Είναι σημαντικό, ακόμη σημαντικότερο, να προστατεύσουμε το κεφάλαιο της αλληλεγγύης των γενεών και τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, ιδίως από το 2019 και μετά, όταν θα υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα σύμφωνα με τις αναλογιστικές μελέτες, όταν θα φανεί η αξία αυτού του κουμπαρά αλληλεγγύης, ο οποίος δυστυχώς σπάει σήμερα.
Και σπάει με πρωτοβουλία πολιτικών στελεχών, προσώπων που έχουν δώσει δήθεν αγώνα εναντίον του καταραμένου PSI που δήθεν αφαίρεσε τα χαρτοφυλάκια των ασφαλιστικών ταμείων, ενώ στην πραγματικότητα δεν έκανε τίποτε άλλο από μια συμψηφιστική λογιστική εγγραφή μεταξύ των ασφαλιστικών ταμείων και του κράτους . Με τις διοικήσεις των ταμείων να μην προστατεύουν το ίδιο τους το βιός γιατί δεν σεβάστηκαν τις οδηγίες που είχαμε δώσει σε αντίθεση με το ΙΚΑ ,το μεγαλύτερο ταμείο της χώρας, που σεβάστηκε τις οδηγίες και διασφάλισε το χαρτοφυλάκιό του, το απεκατέστησε στο 130%, όχι απλώς στο 100%.
Αθήνα, 28 Απριλίου 2015
Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου, Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Επικρατείας για την ΕΡΤ
Κυρίες και κύριοι βουλευτές, το συζητούμενο νομοσχέδιο για την Δημόσια Τηλεόραση, ως πολιτική πρωτοβουλία συνδέεται προφανώς με το γενικότερο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής, με την πορεία της χώρας. Χωρίς ένα τέτοιο πλαίσιο η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία δεν έχει αρχή.
Όλοι δε συμφωνούν ότι η Δημόσια Τηλεόραση είναι ένας θεσμός συνταγματικού επιπέδου. Μου έκανε βέβαια εντύπωση το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός, ο κ. Τσίπρας, επέλεξε να δώσει την πρώτη του μεγάλη τηλεοπτική του συνέντευξη μετά τις εκλογές σε έναν ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό. Μεγάλη επιτυχία για το σταθμό, μεγάλη επιτυχία για τον έγκριτο δημοσιογράφο που έλαβε τη συνέντευξη αυτή, αλλά κάτι σημαίνει το γεγονός ότι ο Πρωθυπουργός επέλεξε ένα ιδιωτικό σταθμό.
Αυτή η χθεσινή συνέντευξη του κ. Τσίπρα, είναι κατά τη γνώμη μου ένα βαρυσήμαντο πολιτικό γεγονός που εμένα τουλάχιστον μου προκάλεσε πολύ μεγάλη ανησυχία ως Έλληνα πολίτη. Χθες μέχρι το βράδυ, την ώρα της συνέντευξης του κ. Τσίπρα, το μεγάλο πολιτικό γεγονός ήταν η υποβάθμιση και ο ευνουχισμός του Υπουργού Οικονομικών, του κ. Βαρουφάκη.
Ο ανασχηματισμός της διαπραγματευτικής ομάδας της κυβέρνησης, που όλοι εξέλαβαν ότι εκπέμπει ένα σήμα για την πολιτική βούληση της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού να προχωρήσει σε ένα συμβιβασμό, σε μια συμφωνία.
Αθήνα, 24 Απριλίου 2015
Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου, Προέδρου του ΠΑΣΟΚ,στη Βουλή κατά τη συζήτηση του Νομοσχέδιου του Υπουργείου Οικονομικών (Π.Ν.Π. για τα διαθέσιμα των ταμείων)
Κυρίες και κύριοι βουλευτές, ήταν αποκαλυπτική η πρώτη φάση της συνεδρίασης για τη συνταγματικότητα του νομοσχεδίου και της υπό κύρωσης πράξης νομοθετικού περιεχομένου. Τα θεσμικά ζητήματα είναι πράγματι πολύ σημαντικά, γιατί εδώ δεν έχουμε μία κραυγαλέα περίπτωση πολιτικής και ηθικής ανακολουθίας, με τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ να καταγγέλλουν τη χρήση του μέσου της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ως αντιπολίτευση και να κάνουν εντατική εφαρμογή ως κυβέρνηση, έχουμε κάτι παραπάνω.
Έχουμε έναν ωμό θεσμικό κυνισμό, που θέτει βαθύ πρόβλημα δημοκρατίας, ηθικής της δημοκρατίας.
Γιατί δεν πάμε μόνο από την απόλυτη καταγγελία στη συνεχή χρήση πράξεων νομοθετικού περιεχομένου-περίπου το 50% του συνολικού νομοθετικού έργου που έχει παραχθεί από την Κυβέρνηση αυτή έως τώρα είναι οι δύο πράξεις νομοθετικού περιεχομένου - πάμε από την απόλυτη καταγγελία στη συνεχή χρήση και της κατεπείγουσας νομοθετικής διαδικασίας. Το κατεπείγον νομοσχέδιο ήταν ένα άλλο αρνητικό φετίχ, για το ΣΥΡΙΖΑ και το αδελφό Κόμμα τους ΑΝΕΛ την περίοδο της αντιπολίτευσης.