- Καθημερινή | Ευ. Βενιζέλος, Το εθνικό απόθεμα των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας
-
26 Ιουλίου 2024
Άρθρο Ευάγγελου Βενιζέλου στην Καθημερινή
Το εθνικό απόθεμα των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας
Αν η Μεταπολίτευση είναι όχι μόνο η στιγμή της μετάβασης από τη δικτατορία στη δημοκρατία αλλά και όλη η περίοδος των πενήντα ετών, οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 ήταν η κορύφωση της μεταπολιτευτικής αίσθησης ότι η χώρα άλλαξε κατηγορία, ότι όλα θα πηγαίνουν «από το καλό στο καλύτερο». Η συνέχεια διέψευσε τις προσδοκίες που δημιούργησε η Ολυμπιακή Ελλάδα πρωτίστως στους πολίτες της. Η πεντηκονταετία τέμνεται στα τριάντα χρόνια έως τους Αγώνες και στα είκοσι που ακολουθούν, στα οποία κυριαρχεί η οικονομική κρίση.
Η Ολυμπιακή προετοιμασία και η διεξαγωγή των Αγώνων το 2004 ανέδειξε την πιο αποτελεσματική και δημιουργική όψη του κράτους και την πιο ενθουσιώδη και συμμετοχική όψη της κοινωνίας των πολιτών. Στη δημόσια συζήτηση επανέρχονται ερωτήματα που έχουν απαντηθεί εκ των πραγμάτων. Μήπως δεν έπρεπε μια χώρα με το μέγεθος και τα διαρθρωτικά προβλήματα της Ελλάδας να διεκδικεί την οργάνωση Ολυμπιακών Αγώνων; Η Ελλάδα όμως δεν είναι μια μεσαία σε πληθυσμό ευρωπαϊκή χώρα με χαμηλές οικονομικές επιδόσεις, αλλά η Πατρίδα των Αγώνων, η ιστορική αναφορά του Ολυμπιακού κινήματος και ο τόπος της μόνιμης διεξαγωγής τους αν επικρατήσει η αντίληψη αυτή.
- Συνέντευξη Ευάγγελου Βενιζέλου στο Περιοδικό «Εργοληπτικόν Βήμα» - ΠΕΣΕΔΕ
-
18 Φεβρουαρίου 2021 (δημοσ. 31 Δεκεμβρίου 2020, Τεύχος 121)
Συνέντευξη Ευάγγελου Βενιζέλου στο Περιοδικό «Εργοληπτικόν Βήμα» - ΠΕΣΕΔΕ
1. Κύριε Πρόεδρε, την τελευταία εικοσαετία έγιναν πολλές νομοθετικές παρεμβάσεις με στόχο την επιτάχυνση της δικαιοσύνης, δυστυχώς, όμως, όλες οι προσπάθειες μεταρρύθμισης δεν έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα και συνεχίζει η καθυστέρηση απονομής δικαιοσύνης να αποτελεί την μεγαλύτερη δυσλειτουργία του κράτους δικαίου. Πώς πιστεύετε ότι μπορεί να αντιμετωπισθεί το χρόνιο αυτό πρόβλημα;
Ευ. Βενιζέλος: Ο συνδυασμός οργανωτικών και δικονομικών μέτρων που απαιτούνται είναι προφανής για όσους γνωρίζουν τον χώρο της Δικαιοσύνης. Δεν αρκεί όμως να αναλάβει τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες η Κυβέρνηση. Πρέπει να κάνουν πρακτικές προτάσεις τα τρία ανώτατα δικαστήρια και το δικηγορικό Σώμα να μη δει φοβικά τις αλλαγές και να βεβαιωθεί ότι δεν θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην επαγγελματική ύλη. Ο πρώτος που θα επωφεληθεί είναι η εθνική οικονομία, ο κόσμος της πραγματικής οικονομίας.
- Ευ. Βενιζέλος: "Προβλήματα κατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ Ανεξάρτητων Αρχών"
-
4 Φεβρουαρίου 2021
Ευάγγελος Βενιζέλος
Προβλήματα κατανομής αρμοδιοτήτων μεταξύ Ανεξάρτητων Αρχών : Μια πρόταση για τη νομοθετική εισαγωγή κανόνα κατανομής και δικονομικού μηχανισμού άρσης της σύγκρουσης αρμοδιοτήτων
Όταν έπρεπε να κάνουμε την επιλογή των Ανεξάρτητων Αρχών στις οποίες θα προσδώσουμε συνταγματικό χαρακτήρα το 2001, ήμασταν πολύ φειδωλοί. Εντάξαμε στο Σύνταγμα τον θεσμό των Ανεξάρτητων Αρχών, που προϋπήρχε νομοθετικά, με πρώτη ιστορικά Αρχή την Επιτροπή Ανταγωνισμού που διοργανώνει τη σημερινή ημερίδα. Εντάξαμε όμως στο θεσμικό πλαίσιο των συνταγματικά προβλεπόμενων Αρχών μόνον Αρχές οι οποίες συνδέονται με την άσκηση θεμελιωδών δικαιωμάτων ή με τη λειτουργία βασικών θεσμικών εγγυήσεων. Όπως είναι γνωστό, συνταγματικά κατοχυρωμένες Αρχές, είναι μόνον η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών, το ΑΣΕΠ και ο Συνήγορος του Πολίτη. Αφήσαμε, δηλαδή, εκτός συνταγματικής ρύθμισης, στην ευχέρεια του εθνικού νομοθέτη και πρωτίστως στο πεδίο του ευρωπαϊκού ενωσιακού δικαίου, τις κατεξοχήν και κατά κυριολεξία, ρυθμιστικές Αρχές. Τις Αρχές τις ρυθμιστικές της αγοράς.
- Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην παρουσίαση του βιβλίου του Χρ. Δετσαρίδη «Η προδικαστική προσφυγή στο στάδιο ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων»
-
Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019
Ευάγγελος Βενιζέλος
Σκέψεις για τα πολλαπλά επίπεδα προσυμβατικού ελέγχου των δημοσίων συμβάσεων *
Ο ρόλος μου είναι πολύ εύκολος γιατί προηγήθηκαν αυτές τρεις εμπεριστατωμένες και έγκυρες παρουσιάσεις.
Θέλω να εξηγήσω γιατί βρίσκομαι εδώ, γιατί αποδέχθηκα την πρόταση του συγγραφέα. Ο πρώτος λόγος είναι καθαρά προσωπικός και συναισθηματικός. Τον Χρήστο Δετσαρίδη τον γνωρίζω από πολύ νέο. Είχα τη χαρά και την τιμή να συνεργαστώ με τον πατέρα του, μάχιμο δικηγόρο της Αλεξανδρούπολης σε σημαντικές υποθέσεις στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Υποθέσεις που διαμόρφωσαν τη νομολογία ακόμη και του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου και στη συνέχεια είχα τη χαρά να εφοδιάσω το νεαρό πτυχιούχο της Νομικής Χρήστο Δετσαρίδη με μία από τις συστατικές επιστολές που του άνοιξαν το δρόμο των μεταπτυχιακών του σπουδών και της ακαδημαϊκής του σταδιοδρομίας, η οποία μας ικανοποιεί, μας κάνει υπερήφανους, εμάς που τον γνωρίζουμε από νέο. Αυτός ο προσωπικός λόγος θα ήταν από μόνος του επαρκής.
- Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα αποκατασταθεί η λειτουργία των συλλογικών συμβάσεων και της συλλογικής αυτονομίας
-
Τετάρτη, 14 Μαΐου 2014
Ομιλία Προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελου Βενιζέλου σε εργαζόμενους του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, σε εκδήλωση του Συνδικαλιστικού Τομέα του ΠΑΣΟΚ
Φίλες και φίλοι, συντρόφισσες και σύντροφοι, πραγματικά με συγκινεί ο Απόστολος κάθε φορά που μας δείχνει πόσο λεβέντης, πόσο τίμιος και αυθεντικός αγωνιστής είναι, μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα αλλά και μέσα στους κόλπους της Δημοκρατικής Παράταξης.
Και χαίρομαι γιατί τον κόσμος της εργασίας, τους εργαζομένους του ιδιωτικού, του ευρύτερου δημόσιου τομέα και της Δημόσιας Διοίκησης, τους εκπροσωπεί στο ψηφοδέλτιο της Δημοκρατικής Παράταξης της Ελιάς, ο Απόστολος. Όλο το ψηφοδέλτιο περιλαμβάνει 42 πρόσωπα άφθαρτα, πολλά νέα σε ηλικία, κάποια λίγο πιο μεγάλα, αλλά χωρίς συμμετοχή στην άσκηση της εξουσίας. Άνθρωποι με περγαμηνές, ακαδημαϊκές, επαγγελματικές, εργασιακές, συνδικαλιστικές. Άνθρωποι με αγώνες μέσα στην κοινωνία των πολιτών και κυρίως άνθρωποι που, χωρίς να έχουν καμία προσωπική ευθύνη, βάζουν πλάτη, μετέχουν σε μια μεγάλη παραταξιακή και εθνική προσπάθεια, ενώ θα μπορούσαν να καθίσουν στο σπίτι τους ως πολίτες-τηλεθεατές ή να μετάσχουν σε άλλες πρωτοβουλίες νέες, αντισυμβατικές, οι οποίες με ευκολία ασκούν κριτική αλλά δεν έχουν να μας πουν κάτι συγκεκριμένο σε σχέση με την ευθύνη για την οριστική και αμετάκλητη έξοδο της πατρίδας μας από την κρίση και το μνημόνιο.
- Σχετικα με την κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων
-
23 Ιανουαρίου 2007
Αγόρευση Ευ. Βενιζέλου κατά τη συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης: «Κύρωση του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.».
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η συζήτηση του Υπαλληλικού Κώδικα στη Βουλή θα έπρεπε κανονικά να είναι ένα πολύ μεγάλο κοινοβουλευτικό και πολιτικό γεγονός. Ο Υπαλληλικός Κώδικας ρυθμίζει την υπηρεσιακή κατάσταση χιλιάδων ανθρώπων, είναι ο εκτελεστικός νόμος μιας πολύ κρίσιμης συνταγματικής διάταξης, του άρθρου 103 του Συντάγματος και ο πολίτης θέλει να ξέρει ποιο είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι που είναι ταγμένοι να τον υπηρετούν και από την επίδοση, την ικανότητα και την εντιμότητα των οποίων εξαρτάται η αποτελεσματικότητα της Δημόσιας Διοίκησης και ο σεβασμός των αρχών της νομιμότητας και της διαφάνειας. Αυτά είναι μεγάλα θέματα κοινωνικά, αναπτυξιακά, θεσμικά, δημοκρατικά.
- Σχετικά με ρυθμίσεις θεμάτων Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης
-
19 Σεπτεμβρίου 2006
Αγόρευση Ευ. Βενιζέλου κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης: «Ρυθμίσεις θεμάτων Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης και λοιπών θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης».
Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ο πολιτικός ταρτουφισμός, ο ψευτοπουριτανισμός και η υποκρισία πληρώνονται αργά ή γρήγορα. Και εδώ πληρώνονται δυόμισι ολόκληρα χρόνια μετά τις εκλογές, που ο κ. Καραμανλής κέρδισε εν πολλοίς υψώνοντας τη σημαία του αδιάφθορου και καταγγέλλοντας το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ως πολιτικά υπαίτιο της διαφθοράς που τώρα ο ίδιος, οι Υπουργοί του και οι Βουλευτές του θεωρούν ότι είναι ένα διάχυτο κοινωνικό φαινόμενο που δεν αφορά το πολιτικό σύστημα ή το κυβερνών κόμμα, αλλά όλη την κοινωνία.
- Άρθρο στο ΠΑΡΟΝ | Η ιλαροτραγωδία των μεταρρυθμίσεων
-
9 Απριλίου 2006
Η ιλαροτραγωδία των μεταρρυθμίσεων
του Ευ. Βενιζέλου
Δεν υπάρχουν ουδέτερες μεταρρυθμίσεις. Κάθε μεταρρύθμιση έχει ορόσημο. Αρνητικό ή θετικό, προοδευτικό ή συντηρητικό. Η κυβέρνηση του κ. Καραμανλή παρά την προεκλογική ρητορεία περί «ήπιας προσαρμογής», «μεσαίου χώρου» και «κοινωνικού κέντρου» έχει πλέον προσανατολιστεί προς μία σκληρή, μονομερή, κοινωνικά άδικη, ταξική αντίληψη για την διάρθρωση και την λειτουργία της ελληνικής οικονομίας.
Βασική επιλογή της είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας μέσα από τη μείωση του μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους εργασίας, άρα μέσα από τη μείωση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων και μέσα από την ανακατανομή του κοινωνικού πλεονάσματος υπέρ του συντελεστή «κεφάλαιο» και κατά του συντελεστή «εργασία».
- Προτάσεις για μια «μεταβιομηχανική» διάρθρωση της δημόσιας διοίκησης
-
14 Οκτωβρίου 2004
Η πολιτική για τη δημόσια διοίκηση έχει ανάγκη από μια θεωρία για τη δημόσια διοίκηση. Και θεωρία για τη δημόσια διοίκηση δεν μπορούμε να έχουμε, εάν δεν έχουμε αποσαφηνίσει τις απόψεις μας σε σχέση με το κράτος.
- Άρθρο στα ΝΕΑ | Αναθεώρηση και Δημόσιοι Υπάλληλοι
-
4 Οκτωβρίου 2000
Οι δημόσιοι υπάλληλοι - αλλά σε πολλά σημεία και οι υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα - είναι μία μεγάλη κατηγορία πολιτών για την οποία η υπό εξέλιξη αναθεώρηση του Συντάγματος έχει ιδιαίτερη πρακτική σημασία. Η επικέντρωση της προσοχής σε θέματα όπως η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας ή οι εγγυήσεις διαφάνειας δεν επέτρεψαν να αναδειχθούν ως τώρα οι τομές που επιφέρει η συζητούμενη αναθεώρηση του Συντάγματος στο νομικό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων.