Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2016
Ευάγγελος Βενιζέλος
Η διαχείριση της προσφυγικής κρίσης - δέκα θέσεις
1. Το προσφυγικό δεν είναι ζήτημα ευρωπαϊκό αλλά διεθνές. Είναι τραγική συνέπεια των πολεμικών συγκρούσεων στην Συρία αλλά και σε πολλές άλλες χώρες και περιοχές από τις οποίες αναγκάζονται να φύγουν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι για λόγους επιβίωσης και να αναζητήσουν μια καλύτερη τύχη στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην οποία μπορούν να φτάσουν δια ξηράς και δια θαλάσσης. Η Ε.Ε. είναι προφανές ότι δεν μπόρεσε να διαμορφώσει και να εφαρμόσει μια ολοκληρωμένη πολιτική διαχείρισης του προσφυγικού. Αντιθέτως δοκιμάζεται πλέον σοβαρά η συνοχή της και η αποτελεσματικότητα των ενωσιακών οργάνων. Πολλά κράτη-μέλη επικαλούμενα την κυριαρχία τους και λόγους εσωτερικής ασφάλειας λαμβάνουν εθνικά μέτρα ή συμμετέχουν σε περιφερειακού χαρακτήρα πρωτοβουλίες που θέτουν σε αμφισβήτηση το θεσμικό οικοδόμημα της Ε.Ε., την ισχύ της ενωσιακής έννομης τάξης και την πολιτική οντότητα της Ευρώπης. Το ζήτημα έχει ήδη διαστάσεις τέτοιες που καθιστούν αδύνατη την αντιμετώπιση του χωρίς τη συμμετοχή του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και ιδίως των μόνιμων μελών του, χωρίς την πλήρη συνεργασία της Τουρκίας και χωρίς τη συμμετοχή τόσο των αραβικών όσο και των αφρικανικών χωρών. Η εμπλοκή του ΝΑΤΟ μόνο μέσα στο ευρύτερο αυτό νομικό και επιχειρησιακό πλαίσιο μπορεί να έχει πραγματική προστιθέμενη αξία. Χώρες όπως η Τουρκία, η Ιορδανία και ο Λίβανος αντιμετωπίζουν εδώ και πολύ καιρό προσφυγικές πιέσεις που αφορούν εν δυνάμει την Ευρώπη και οφείλονται σε πολεμικές συρράξεις ή εύθραυστες καταστάσεις αρμοδιότητας του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ και ευρύτερα της διεθνούς κοινότητας. Η κατανομή των προσφύγων πρέπει να είναι δίκαιη και να μη αφορά μόνο τις χώρες-μέλη της ΕΕ, αλλά όλες τις ασφαλείς χώρες αρχίζοντας από τις αραβικές ή αφρικανικές χώρες με την ανάλογη διεθνή οικονομική βοήθεια.
Αθήνα, 25 Φεβρουαρίου 2016
Συνέντευξη Ευ. Βενιζέλου στον ALPHA 989
και στον δημοσιογράφο Σπύρο Χαριτάτο
Δημοσιογράφος: Φίλες και φίλοι, κυρίες και κύριοι, ακροατές του ραδιοφώνου του Alpha 989 και Alpha 96.5 της Θεσσαλονίκης, καλή σας ημέρα. Συντονιστείτε, μπείτε στους διαύλους επικοινωνίας, 989 κενό και αποστολή στο 19400 ή 212-2124700 γιατί οι δικές σας τοποθετήσεις, τα δικά σας ερωτήματα, οι δικές σας αντιδράσεις θα γίνουν, αν θέλετε, αρωγός στην προσπάθεια, στη συμπεριφορά του δημοσιογράφου απέναντι σε έναν εξαίρετο καλεσμένο. Στο ραδιοθάλαμο του ραδιοφώνου του Alpha, κάτι που μπορείτε να διαπιστώσετε πληκτρολογώντας στο www.alpha989.com, γιατί το ραδιόφωνο του Alpha είναι ραδιόφωνο-κανάλι, ή κανάλι-ραδιόφωνο αν θέλετε, βρίσκεται ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ο πρώην Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, πρώην Υπουργός, ένα από τα σημαντικότερα στελέχη της πολιτικής μας ζωής, ενεργός, δυναμικός. Πρόεδρε, καλημέρα.
Ευ. Βενιζέλος: Καλημέρα, καλημέρα και στις ακροάτριες και τους ακροατές μας.
Δημοσιογράφος: Νομίζω ότι και ο πιο αυστηρός στην κριτική απέναντί σας, δημοσιογράφος, οφείλει να δεχθεί, αν έχει καλή μνήμη, ότι είχατε προειδοποιήσει για πολλά από τα όσα βιώνουμε σήμερα. Και στο οικονομικό πεδίο αλλά κυρίως σε αυτό που λέγεται, χαρακτηρίζεται σήμερα, προσφυγικό μεταναστευτικό μέτωπο, μέτωπο το οποίο φαίνεται ότι είναι πολύ δύσκολο για την Ελληνική Κυβέρνηση να μπορέσει να το διαχειριστεί. Και όχι μόνο για την Ελληνική Κυβέρνηση, αλλά μάλλον νιώθουμε απομονωμένοι, είναι δική μου ιδέα αυτή, Πρόεδρε;
Σχετικά με το προσφυγικό – μεταναστευτικό
Ευ. Βενιζέλος: Όχι, η αλήθεια είναι ότι τα πράγματα πηγαίνουν πάρα πολύ άσχημα. Η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει ένα πολύ μεγάλο hotspot η ίδια, ένας χώρος αναγκαστικής φιλοξενίας προσφύγων και παράτυπων μεταναστών, μεταναστών χωρίς χαρτιά, δυστυχώς αυτή τη στιγμή η Ελλάδα είναι το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης, δεν έχουμε προετοιμαστεί.
Θεσσαλονίκη, 21 Φεβρουαρίου 2016
Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν οι «Κινήσεις Πολιτών για τη Σοσιαλδηµοκρατία», η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Θεσσαλονίκης για τη Κεντροαριστερά και οι PES Activists GREECE, στη Θεσσαλονίκη, με θέμα: «Η Ελλάδα στις Συµπληγάδες του Ασφαλιστικού και του Προσφυγικού. Υπάρχει εθνική διέξοδος;»
Αγαπητέ Δήμαρχε, φίλες και φίλοι, χαίρομαι πολύ που βρισκόμαστε σήμερα εδώ. Μετά τις εκλογές δεν είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε κι ευχαριστώ πραγματικά τους φίλους μας των Κινήσεων για τη Σοσιαλδημοκρατία, που πήραν την πρωτοβουλία αυτή. Ευχαριστώ τους PES Activists που έχουν υψώσει τη σημαία τους εδώ και μας θυμίζουν ότι το Ευρωπαϊκό Σοσιαλιστικό Κόμμα τα τελευταία χρόνια πήρε απόφαση να απευθυνθεί όχι μόνο στους Ευρωπαίους Σοσιαλιστές αλλά και στους Ευρωπαίους Δημοκράτες και συγκρότησε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την κοινοβουλευτική του ομάδα ως «προοδευτική συμμαχία σοσιαλιστών και δημοκρατών», προκειμένου να υποδεχθεί και κόμματα που δεν ανήκουν στη σοσιαλιστική παράδοση αλλά ανήκουν στον προοδευτικό χώρο, στον χώρο των μεταρρυθμίσεων, στο χώρο του ριζοσπαστικού κέντρου. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά το συντονιστή, αλλά και τους εισηγητές μας, τον καθηγητή τον κ. Νεκτάριο και τον συνάδερφο τον κ. Μπαξεβάνη, για όσα μας είπαν.
Φίλες και φίλοι, η χώρα παραπαίει, κινείται χωρίς πολιτική διεύθυνση. Υπάρχει κυβέρνηση, υπάρχει κοινοβουλευτική πλειοψηφία, αλλά δεν υπάρχει στρατηγική, δεν υπάρχει προσανατολισμός, δεν υπάρχει ρυθμός, δεν υπάρχει αποτέλεσμα. Η χώρα δίνει την εντύπωση πως παλεύει με μία Λερναία Ύδρα. Προσπαθεί η Κυβέρνηση τσάτρα-πάτρα να αντιμετωπίσει ένα θέμα και ανοίγουν στη θέση του θέματος αυτού, δύο. Ο κύκλος είναι φαύλος, κυνηγάμε την ουρά μας εδώ και 14 μήνες και έχουμε φτάσει να αντιλαμβανόμαστε την κατάσταση του Δεκεμβρίου του 2014 ως έναν στόχο σχεδόν παραδείσιο, που τον χάσαμε και που η χώρα μπορεί να τον ξαναβρεί μετά από τρία χρόνια, τέσσερα.
Αθήνα 12 Φεβρουαρίου 2016
Συνέντευξη Ευ. Βενιζέλου στο ΒΗΜΑ FM και στους δημοσιογράφους Αργύρη Παπαστάθη και Μπάμπης Παπαπαναγιώτου
Σχετικά με το προσφυγικό και την παρουσία του ΝΑΤΟ
«Το παλαιό σενάριο των κοινών περιπολιών στο Αιγαίο μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, εφαρμόζεται τώρα εκ του πλαγίου, μέσω αυτής της ΝΑΤΟϊκής δύναμης»
Δημοσιογράφος: Ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, πρώην Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης και Υπουργός Εξωτερικών και Αντιπρόεδρος της Σοσιαλιστικής Ομάδας του Συμβουλίου της Ευρώπης είναι στη γραμμή μας. Καλό μεσημέρι, κ. Βενιζέλο.
Ευ. Βενιζέλος: Καλό μεσημέρι και σε εσάς και στους ακροατές μας.
Δημοσιογράφος: Θέλω να ξεκινήσουμε λίγο από τα πιο σημαντικά. Με το προσφυγικό και την παρουσία του ΝΑΤΟ στην προσπάθεια ελέγχου των ροών. Επειδή έχετε και την εμπειρία απ’ το Υπουργείο Εξωτερικών και απ’ το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να μας πείτε αν κάτι σας ανησυχεί εσάς.
Ευ. Βενιζέλος: Ναι, υπάρχουν πολλά πράγματα που με ανησυχούν, θέλω όμως να είμαι και ψύχραιμος και δίκαιος στην αξιολόγησή μου. Θα έλεγα ότι υπάρχουν κάποια θετικά στοιχεία αναμφίβολα, δηλαδή θα σταματήσει η ενοχοποίηση και η στοχοποίηση της Ελλάδος, γιατί είναι πια αντιληπτό ότι η ελληνική ακτογραμμή είναι ευρωπαϊκή ακτογραμμή και είναι πάρα πολύ δύσκολο να φυλάς θαλάσσια σύνορα, δεν έχει καμιά σχέση η φύλαξη θαλασσίων συνόρων με τόσα νησιά και τέτοια πολύπλοκη ακτογραμμή με το να φυλάς χερσαία σύνορα. Επίσης η Τουρκία αποδέχεται ότι έχει ευθύνη γι’ αυτούς που φεύγουν από τις ακτές της Τουρκίας μέσω διακινητών, ιδίως όταν αυτοί είναι μετανάστες χωρίς χαρτιά αλλά βεβαίως και πρόσφυγες που δεν έχουν ταυτοποιηθεί. Επίσης έχουμε μία αποδοχή εκ μέρους της Διεθνούς Κοινότητας ότι έχουμε ένα πρόβλημα, το προσφυγικό, που δεν είναι μόνον ελληνικό, μόνο ευρωπαϊκό, με την έννοια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά αφορά τη Διεθνή Κοινότητα. Το ΝΑΤΟ είναι Ευρωατλαντική Συμμαχία, άρα έχουμε εκ των πραγμάτων εμπλοκή Ηνωμένων Πολιτειών και Καναδά. Στην πραγματικότητα το ζήτημα είναι αρμοδιότητος του Συμβουλίου Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, άρα η διάσταση η διεθνής είναι σημαντικό να υπογραμμισθεί. Βέβαια και το γεγονός ότι το ΝΑΤΟ πλησιάζει την τουρκική ακτή σημαίνει ότι αρχίζει να συνδέεται με την κατάσταση στη Συρία και με όλη την κατάσταση και τις εστίες κρίσεων στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, διότι το πρόβλημα στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, όσον αφορά τους πρόσφυγες και τους μετανάστες χωρίς χαρτιά είναι αστυνομικό, δηλαδή είναι πρόβλημα Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής, αλλά στην πηγή του, που είναι η Συρία ή είναι το Αφγανιστάν, είναι ένα πρόβλημα στρατιωτικό, ένα πρόβλημα πολεμικό. Άρα, πρέπει να έχουμε υπόψη μας και την προοπτική που δίνει αυτή η εμπλοκή του ΝΑΤΟ και ό,τι αυτό σημαίνει.
Αθήνα 11 Φεβρουαρίου 2016
Άρθρο Ευάγγελου Βενιζέλου στο Liberal.gr
Προσοχή: Φτάσαμε στον σκληρό πυρήνα
Στο προσφυγικό αποτυπώνεται με ανάγλυφο τρόπο η παθογένεια της κυβερνητικής αντίληψης γύρω από τη θέση της χώρας μέσα στους ευρωπαϊκούς και διεθνείς συσχετισμούς.
Στο πεδίο της οικονομίας ενώ οι παραδοχές πάνω στις οποίες οι λεγόμενες αντιμνημονιακές δυνάμεις είχαν οικοδομήσει την αφήγηση τους κατέρρευσαν παταγωδώς ήδη από τον Ιούλιο του 2015, διατηρούνται ακόμη και μετά το τρίτο μνημόνιο επικίνδυνα κατάλοιπα δημαγωγικής θρασυδειλίας που ξέρουμε ποια επίπτωση έχουν. Ανεβάζουν για την κοινωνία το κόστος της τελικής διευθέτησης σε ζητήματα όπως το ασφαλιστικό ή το φορολογικό. Η ελληνική οικονομία και τελικά οι έλληνες πολίτες επιβαρύνονται με παράταση της ύφεσης και της ανεργίας, με απώλεια περιουσιακών στοιχείων, με ακύρωση θεμελιωμένων δικαιωμάτων, με διάψευση προσδοκιών. Το κόστος είναι μεγάλο και δεν ήταν καθόλου μοιραίο και αναπόφευκτο. Είναι όμως κόστος οικονομικό και κοινωνικό. Δεν αφορά τον πυρήνα της εθνικής κυριαρχίας με την έννοια των θεμάτων εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφάλειας και άμυνας.
Η διαχείριση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών συνδέεται δυστυχώς με τον σκληρό αυτό πυρήνα της εθνικής κυριαρχίας και με την εσωτερική πολιτική κατάσταση σε πολλές χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εσφαλμένες εκτιμήσεις και συσχετίσεις στο πεδίο αυτό δεν έχουν κόστος απλώς οικονομικό και κοινωνικό αλλά κόστος κατά κυριολεξία εθνικό.
Η κυβέρνηση στην πρώτη φάση αδυνατούσε να κατανοήσει το μέγεθος και τη δυναμική του προβλήματος και επεδίωξε τελείως απλοϊκά να το συσχετίσει με τη διαπραγμάτευση για το μνημόνιο. Από την πρώτη αυτή φάση διατηρείται ακόμη το σενάριο μιας χυδαίας ανταλλαγής μεταξύ φιλοξενίας περισσότερων προσφύγων στην Ελλάδα και απομείωσης του ελληνικού δημοσίου χρέους. Η συσχέτιση είναι πέρα από χυδαία και ανόητη και περιττή γιατί η πρόσθετη παρέμβαση στο χρέος έχει συμφωνηθεί ήδη από το 2012 και έχει με μεγάλη ακρίβεια και αυστηρότητα περιγραφεί στη συμφωνία της 12ης Ιουλίου 2015 για το τρίτο μνημόνιο. Το μόνο που θα μπορούσε να συμβεί ως προς το ζήτημα αυτό θα ήταν να αναλάβει η Ελλάδα πρόσθετο και δυσανάλογο βάρος μόνιμης φιλοξενίας προσφύγων για να πάρει στο χρέος αυτό που θα έπαιρνε ούτως ή άλλως.
Αθήνα 1 Φεβρουαρίου 2016
Συνέντευξη Ευάγγελου Βενιζέλου στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ και στην πρωινή εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» με τους δημοσιογράφους Βασίλη Λυριτζή και Δημήτρη Οικονόμου.
« Υφιστάμεθα ένα Σισύφειο πάθος,
τώρα αναζητούμε να φτάσουμε ξανά στο Δεκέμβριο του 2014 το Δεκέμβριο του 2018»
Λυριτζής: Επιστρέφουμε μετά τη διακομματική συζήτηση, με τον κύριο Ευάγγελο Βενιζέλο, πρώην Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Καλημερίζουμε.
Οικονόμου: Γεια σας, κύριε Πρόεδρε.
Λυριτζής: Καλημέρα, κύριε Πρόεδρε.
Ευ. Βενιζέλος: Καλημέρα.
Λυριτζής: Για να δούμε λίγο μαζί και τα πράγματα και τις προοπτικές. Η χώρα περνά μία περίοδο πολύ μεγάλης κοινωνικής έντασης με κοινωνικές κατηγορίες να αντιδρούν στα προτεινόμενα σχέδια κυρίως γύρω από το ασφαλιστικό, αλλά ταυτόχρονα και μίας μεγάλης πίεσης από τους εταίρους. Θα έλεγε κανείς ότι η κυβέρνηση είναι στη μέση, έχει από τη μία πλευρά την κοινωνία που πιέζει για τα δικά της συμφέροντα, για τις δικές της απόψεις, και τους εταίρους που πιέζουν πιθανόν για πιο σκληρά μέτρα και λέω το πιθανόν, γιατί ακούω την κυβέρνηση να λέει ότι θα πάμε σε έναν έντιμο συμβιβασμό. Άρα σημαίνει ότι αυτό που προτείνεται, δε γίνεται όπως είναι δεκτό, κάτι προτείνεται από την άλλη πλευρά. Τί κάνουμε;
Ευ. Βενιζέλος: Κοιτάξτε, η κυβέρνηση είναι αιχμάλωτη των ψεμάτων που έχει πει η ίδια και είναι υποχρεωμένη για λόγους δικής της αντοχής να αναπαράγει αυτή την αβεβαιότητα και την αμφιθυμία. Δεν μπορεί να μιλήσει καθαρά και να πει ότι έχω κάνει μία στροφή 180 μοιρών, εφαρμόζω μία άλλη πολιτική, την πολιτική την οποία έφτυνα και τώρα τη γλύφω.
Αθήνα, 27 Ιανουαρίου 2016
Στο Στρασβούργο σήμερα μετά την υπογραφή από τον μόνιμο αντιπρόσωπο κ. Περράκη και τον Γενικό Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης κ. Γιάκλαντ της πράξης προσχώρησης της Ελλάδας στο Πρόσθετο πρωτόκολλο της σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Γενικού Γραμματέα με μέλη της ελληνικής κοινοβουλευτικής αντιπροσωπείας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος ζήτησε τη στήριξη του κ. Γιάκλαντ προς την Ελλάδα για την αντιμετώπιση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών με κεντρικό ζήτημα την οργάνωση κέντρων ταυτοποίησης (hot spots) πριν την είσοδο τους σε ευρωπαϊκό έδαφος, ακόμη και πλωτών κέντρων, με σεβασμό πάντοτε στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και τη νομολογία του Δικαστηρίου του Στρασβούργου.
Ο κ. Βενιζέλος αναφέρθηκε επίσης σε υπό εξέλιξη πρωτοβουλίες του κ. Γιάκλαντ που μπορούν να συμβάλουν, έστω έμμεσα, στην αντιμετώπιση της εστίας του προβλήματος που είναι ο συνεχιζόμενος πόλεμος στη Συρία και η έως τώρα αδυναμία επίτευξης πολιτικής λύσης.
Ο κ. Γιάκλαντ έδειξε να έχει σαφή εικόνα της κατάστασης που υπάρχει στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο καθώς και του εξαιρετικά δυσανάλογου φορτίου που σηκώνει λόγω γεωγραφικής θέσης η Ελλάδα.
Αθήνα, 3 Ιανουαρίου 2016
Άρθρο Ευάγγελου Βενιζέλου
στην Καθημερινή της Κυριακής
Προσφυγικό και εθνικά θέματα
Η μαζική έλευση στην Ευρώπη προσφύγων κυρίως από τη Συρία και μαζί μεταναστών χωρίς νόμιμα έγγραφα από διάφορες χώρες, μέσω Τουρκίας, με βασική πύλη εισόδου τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου, δεν επηρεάζει έντονα μόνο τις ευρωπαϊκές κοινωνίες και την εσωτερική πολιτική κατάσταση σε όλες σχεδόν τις χώρες - μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δεν θέτει σε δοκιμασία μόνο τη Συνθήκη Σένγκεν και τους κανόνες του Δουβλίνου. Αναδεικνύει τα όρια και τις ανεπάρκειες της εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφαλείας της Ευρώπης. Όχι μόνο της Κοινής Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφάλειας και της Κοινής Πολιτικής Ασφαλείας και Άμυνας αλλά και των αντίστοιχων εθνικών πολιτικών των κρατών - μελών, πρωτίστως αυτών που λόγω μεγέθους, ιστορικών σχέσεων με κρίσιμες περιοχές, της θεσμικής τους ιδιότητας ως μόνιμων μελών του ΣΑ του ΟΗΕ ή της διαθεσιμότητας τους να αναλάβουν στρατιωτική δράση διαδραματίζουν σημαντικό διεθνή ρόλο.
Η προσφυγική κρίση ως ευρωπαϊκή πολιτική και κοινωνική δοκιμασία που συνδέεται με θεμελιώδη ζητήματα εσωτερικής και εξωτερικής ασφάλειας είναι πλέον εμφανές ότι επιταχύνει πιο σοβαρές και πρακτικές πρωτοβουλίες σε σχέση με τη Συρία. Αυτό δείχνει η τελευταία απόφαση του Σ.Α. Το ίδιο ισχύει -τηρουμένων των αναλογιών - και ως προς τη Λιβύη.
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες η προσφυγική κρίση αναδεικνύει τη σημασία των ελληνικών συνόρων ως εξωτερικών συνόρων της ΕΕ με όλα όσα αυτό συνεπάγεται. Η ικανότητα και η επάρκεια του ελληνικού κρατικού μηχανισμού να φυλάξει τα εθνικά σύνορα ως ευρωπαϊκά κρίνεται από τα άλλα κράτη - μέλη και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς από μια πολύ συγκεκριμένη οπτική γωνία: Από πλευράς αστυνομικής καθώς αστυνομικού χαρακτήρα είναι οι αρμοδιότητες της συνοριοφυλακής και ακτοφυλακής των κρατών - μελών που συνδέονται με τις αρμοδιότητες της Ε.Ε. στο πλαίσιο των άρθρων 77 και 79 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ε.Ε. Ειδικότερα δε από την άποψη της γρήγορης και αποτελεσματικής καταγραφής, ταυτοποίησης και προσωρινής φιλοξενίας όσων δικαιούνται το status του πρόσφυγα και της προώθησής τους στις χώρες που αναλαμβάνουν την οριστική τους φιλοξενία.