Αθήνα, 10 Οκτωβρίου 2016

Παρέμβαση Ευ. Βενιζέλου στη συνεδρίαση της Βουλής κατά τη συζήτηση προ ημερησίας διατάξεως σε επίπεδο  αρχηγών των κομμάτων για θέματα διαφάνειας

 

Ευ. Βενιζέλος: Με ποια διαδικασία μου δίνετε το λόγο;

Ν. Βούτσης (ΠτΒ) : Με την διαδικασία του επί προσωπικού

Ευ. Βενιζέλος: Γιατί εκκρεμεί και άλλη μου αίτηση επί του κανονισμού η οποία προτάσσεται όλων των άλλων.

Ν. Βούτσης (ΠτΒ) : Θα μιλήσετε δύο φορές; Δεν υπάρχει «προτάσσεται». Τώρα κάνουμε μια κατ’ οικονομία συζήτηση σε επίπεδο αρχηγών κομμάτων

Ευ. Βενιζέλος: Ο Κανονισμός ισχύει και οι βουλευτές δεν είναι βουβά πρόσωπα. Διεξάγεται συνεδρίαση της Βουλής.

Ν. Βούτσης (ΠτΒ) : Τα εξήγησα το πρωί αυτά

Ευ. Βενιζέλος: Κύριε Πρόεδρε, μπορείτε να μου διευκρινίσετε με ποια ιδιότητα μίλησε στη Βουλή ο κ. Καμμένος;

Περισσότερα...

Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2016

Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην Ολομέλεια κατά συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Οικονομικών, για την εφαρμογή της Συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων».

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

συζητούμε το νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης στο πλαίσιο, φαντάζομαι, των όσων είπε ο κ. Τσίπρας πριν από λίγες μέρες στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης σε σχέση με το σχέδιο της κυβέρνησής του.

Δυστυχώς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -  ΑΝΕΛ δεν έχει κανένα σχέδιο. Το δόγμα της είναι «πάμε καλά, θα πάμε καλύτερα», πιστεύοντας ότι θα έρθει αυτόματη ανάκαμψη, ότι θα λειτουργήσει η θεωρία του συμπιεσμένου ελατηρίου της ελληνικής οικονομίας που θα εκτιναχτεί αυτομάτως.

Έχω πει αρκετές φορές έως τώρα ότι αυτό θα είχε μια λογική αν το ελατήριο δεν είχε καταστραφεί κυρίως το πρώτο εξάμηνο του 2015, αλλά και με όσα ακολούθησαν τους υπόλοιπους σχεδόν δεκαπέντε μήνες από τη συμφωνία του Ιουλίου του 2015 έως σήμερα.

 Όλα όσα φαντάζεται ο κ. Τσίπρας: ότι θα κλείσει η αξιολόγηση, ότι θα δοθούν βελτιώσεις στο χρέος σύμφωνα με όσα είχαμε αποσπάσει από το 2012, ότι θα ενταχθεί η Ελλάδα στην ποσοτική χαλάρωση-  αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει να εκδώσει ομόλογα-, ότι θα έλθει η εντυπωσιακή ανάπτυξη του 2,5% του ΑΕΠ το 2017 και μετά η διαρκής και δίκαιη ανάπτυξη από το 2017 και μετά, δυστυχώς, λέω δυστυχώς για τη χώρα, δεν πρόκειται να συμβούν. Γιατί δεν εκπληρούται καμία  προϋπόθεση προκειμένου να πετύχουμε αυτόν τον εθνικό στόχο της οριστικής εξόδου από την κρίση, από την περιδίνηση και της επανακατάκτησης της θέσης μας μέσα στην Ευρώπη. 

Περισσότερα...

Αθήνα, 26 Ιουλίου 2016

Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, σχετικά με τη διερεύνηση των αιτιών επιβολής τραπεζικής αργίας και κεφαλαιακών περιορισμών, υπογραφής του τρίτου Μνημονίου και ανάγκης νέας ανακεφαλαιοποίησης των πιστωτικών ιδρυμάτων.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, θα θυμάστε το κλίμα που επικρατούσε στη Βουλή μετά την πρώτη εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ και το σχηματισμό της κυβέρνησης τον Ιανουάριο του 2015.  Τότε, γεμάτος ενθουσιασμό ο ΣΥΡΙΖΑ και από δίπλα οι Ανεξάρτητοι Έλληνες είχαν ως προτεραιότητά τους τη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο εντάχθηκε η χώρα στα Μνημόνια, τα επάρατα.  Και φυσικά την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση του «επονείδιστου» χρέους, του διαγραπτέου.  Χθες ο κ. Τσίπρας οργάνωσε την κομματική του εκδήλωση για την πρόταση αναθεώρησης του Συντάγματος στο προαύλιο της Βουλής, ακολουθώντας με ένα χρόνο καθυστέρηση την αισθητική της κας. Κωνσταντοπούλου που είχε οργανώσει στο προαύλιο της Βουλής μεγάλη εκδήλωση εναντίον του «επονείδιστου» χρέους, υπέρ της διαγραφής του. 

Αλλά, βλέπετε, οι μνήμες στοιχειώνουν το χώρο, γιατί τότε, όταν ήρθε προς συζήτηση η σύσταση της Εξεταστικής Επιτροπής για το πρώτο και το δεύτερο Μνημόνιο, η σύσταση της Εξεταστικής Επιτροπής που λειτούργησε κάποιες εβδομάδες υπό την προεδρία του κ. Βίτσα, είχα πει, από αυτό εδώ το βήμα, ότι είναι καλοδεχούμενη κι εξαιρετικά χρήσιμη η Επιτροπή αυτή, γιατί θα μας δοθεί ευκαιρία μέσω της Επιτροπής αυτής να διερευνήσουμε όχι μόνο τί έγινε από την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ μέχρι το δεύτερο Μνημόνιο, αλλά και το πώς θα μπει η χώρα στο τρίτο Μνημόνιο!  Κάτι που για εμάς ήταν προφανές, αλλά δεν είχε γίνει αντιληπτό από έναν μεγάλο αριθμό κυβερνητικών και κοινοβουλευτικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ.  Πιστεύω ότι το ήξερε όμως ο σκληρός και κλειστός ηγετικός πυρήνας της κυβέρνησης του κ. Τσίπρα που οδήγησε τα πράγματα συνειδητά στο παιχνίδι με τη φωτιά και τελικά στην πλήρη υποταγή

Περισσότερα...

Αθήνα, 20 Ιουλίου 2016

Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου στην Ολομέλεια στη συζήτηση σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης «Αναλογική εκπροσώπηση των πολιτικών κομμάτων, διεύρυνση του δικαιώματος εκλέγειν και άλλες διατάξεις περί εκλογής Βουλευτών»

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

υπάρχει ένας απαράβατος πολιτικός κανόνας. Αλλαγή εκλογικού συστήματος που δυσκολεύει το πρώτο κόμμα και του στερεί το bonus, που να ψηφίζεται δέκα μόλις μήνες μετά τις εκλογές και τρία ολόκληρα  χρόνια πριν τη φυσιολογική λήξη της περιόδου σημαίνει παραδοχή και αποδοχή της ήττας από την κυβέρνηση. Και μάλιστα μιας ήττας αμετάκλητης.

Δεν πρόκειται λοιπόν για θεσμική ευαισθησία και συνέπεια της κυβέρνησης. Απλώς η κυβέρνηση θέλει να πέσει στα μαλακά. Και για το σκοπό αυτό, ευτελίζει τους θεσμούς και ευτελίζεται συναλλασσόμενη με όποιον βρει μπροστά της: από τη Χρυσή Αυγή μέχρι εξωκοινοβουλευτικούς πρόθυμους συνομιλητές. 

Αν υπήρχε ίχνος ευαισθησίας και συνέπειας η αλλαγή του εκλογικού συστήματος θα έπρεπε να είχε γίνει σε ανύποπτο χρόνο, αμέσως μετά την πρώτη εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο του 2015. Ή έστω πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου.

Περισσότερα...

Αθήνα 21 Μαΐου 2016 

Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις»

 

Κυρίες και κύριοι βουλευτές, παρακολουθώ τα μέλη της κυβέρνησης και τους συναδέλφους της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας να υπερασπίζονται με το ίδιο πάθος, τυφλό πάθος θα μου επιτρέψετε να πω, και με την ίδια ακατάβλητη αυτοπεποίθηση όλο το εκκρεμές στο οποίο κινείται η πολιτική της κυβέρνησης τους τελευταίους 18 μήνες.

Ποια είναι η καμπύλη που έχει διαμορφωθεί; Ξεκινήσαμε από την αυταπάτη της εναλλακτικής πολιτικής, από την αυταπάτη μιας ριζοσπαστικής πολιτικής που θα υπερέβαινε τα μνημόνια, θα έλυνε το πρόβλημα του επονείδιστου χρέους, θα έδινε λεφτά. Πήγαμε μετά στο τυχοδιωκτικό φλερτ με τη ρήξη, με κορυφαία πράξη το δημοψήφισμα, που κατά περιεχόμενο ανετράπη την επόμενη ημέρα. Και από εκεί, σταδιακά, φθάσαμε στην πραγματικότητα όχι του συμβιβασμού, όχι της διαπραγμάτευσης, αλλά της απόλυτης υποταγής. Κοινό στοιχείο όλης αυτής της καμπύλης είναι η επιδίωξη και η διατήρηση της εξουσίας, που είναι και ο μόνος συνεκτικός ιστός, ίσως η μόνη αξία.

Σας έχουν θυμίσει πολλές φορές αυτές τις ημέρες τί λέγατε: όχι περικοπές μισθών και συντάξεων, όχι ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, όχι στο Αγγλικό Δίκαιο, όχι φορομπηχτική πολιτική, όχι αδιέξοδη λιτότητα. Δε θα σας ρωτήσω την καθεμιά και τον καθένα προσωπικά τί νιώθετε. Τί νιώθετε αλήθεια; Τί είναι αυτό που σας δικαιώνει στη συνείδησή σας;  Αυτό θα το πείτε εσείς κάποια στιγμή στον εαυτό σας, στο εκλογικό σας σώμα, στον ελληνικό λαό, στην ιστορία.

Περισσότερα...

Αθήνα, 8 Μαΐου 2016 

Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης «Ενιαίο Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλειας - Μεταρρύθμιση ασφαλιστικού-συνταξιοδοτικού συστήματος - Ρυθμίσεις φορολογίας εισοδήματος και τυχερών παιγνίων και άλλες διατάξεις»

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,

Έχουν περάσει 16 μήνες από τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015.

Είναι λοιπόν λογικό και δίκαιο να αναρωτηθούμε πού ήταν το Δεκέμβριο του 2014 η χώρα και πού βρίσκεται σήμερα.

Βέβαια ουδέν κακόν αμιγές καλού.  Το καλό είναι ότι διαψεύστηκαν οι δημαγωγίες, τα ψέματα, οι συκοφαντίες, οι εύκολες υποσχέσεις, οι συνομωσιολογίες, οι χυδαίοι λαϊκισμοί.  Το καλό είναι ότι ναι, αποδείχτηκε ότι δεν υπήρχε κανένα οικονομικό και ηθικό έρεισμα της λεγόμενης αντιμνημονιακής πολιτικής. Ούτε πρόγραμμα Θεσσαλονίκης υπήρχε, ούτε υπερήφανη διαπραγμάτευση, ούτε κόκκινες γραμμές, ούτε εναλλακτική στρατηγική, ούτε στοιχειώδης συνέπεια και αίσθηση ευθύνης.  Εκεί που φτύνατε, γλείφετε, το έχω πει πολλές φορές, αλλά τώρα πια αποδεικνύεται περίτρανα.

Αντί για την κατάργηση του Μνημονίου, φτάσαμε στο τρίτο και τώρα φτάνουμε στο τέταρτο Μνημόνιο συνδυασμένο μάλιστα με το ζήτημα του χρέους.  Τέταρτο Μνημόνιο για να δοθεί αυτό που έχει ήδη δοθεί από το 2012 και το οποίο δυστυχώς δεν μπορούν να προεξοφλήσουν θετικά για τη χώρα οι αγορές, διότι θα υπάρχει πάντα η εκκρεμότητα της εκπλήρωσης των προϋποθέσεων, που θα τάσσει αυτό το συμπληρωματικό Μνημόνιο.

Περισσότερα...

Τετάρτη 29 Μαρτίου 2016 

Πρώτη παρέμβαση Ευ. Βενιζέλου κατά τη συζήτηση προ Ημερησίας Διατάξεως

Ευ. Βενιζέλος: Το παρεμπίπτον ζήτημα συνίσταται, κ. Πρόεδρε, στο ότι ζήτησα το λόγο επί προσωπικού,  και κατά το άρθρο 68, επειδή υπήρχε μομφή κατά του προσώπου μου, έπρεπε να τον λάβω αμέσως μετά την ομιλία του κ. Καμμένου και μου στερήσατε θεμελιώδες κοινοβουλευτικό δικαίωμα και παραβιάσατε τον Κανονισμό.  Υπάρχει, λοιπόν, ζήτημα προσβολής του Κανονισμού της Βουλής και μου δίνετε το λόγο επί προσωπικού, σύμφωνα με τους όρους του άρθρου 68 και τους χρόνους του ίδιου άρθρου.

Ο κ. Καμμένος είναι γνωστός σε σχέση με τον τρόπο που χειρίζεται τα δημόσια πράγματα.  Ανέβηκε στο βήμα μιλώντας υπό την ιδιότητα του Προέδρου το κόμματός του και του Υπουργού Εθνικής Αμύνης όμως, την οποία έχει, και μεταξύ πολλών άλλων ανακριβειών που είπε σκόπιμα και συνειδητά, είπε, πρώτον, ότι ευθύνομαι εγώ για το καθεστώς της προστασίας των Υπουργών μέσω του νόμου περί ευθύνης Υπουργών που ισχύει στη χώρα.  Η χώρα διέπεται από ένα καθεστώς ποινικής ευθύνης των Υπουργών που είναι το ίδιο από το 1864.  Στην αναθεώρηση του Συντάγματος του 2001 με ευρυτάτη πλειοψηφία, σχεδόν ομόφωνα, η Βουλή κατέστησε αυστηρότερη τη συνταγματική διάταξη παρατείνοντας τη χρονική διάρκεια της αρμοδιότητάς της να κατηγορεί από μία Σύνοδο σε δύο, διπλασίασε το χρόνο.  Στη συνέχεια ο κ. Πετσάλνικος, ως Υπουργός Δικαιοσύνης, εισηγήθηκε ένα νόμο περί ευθύνης Υπουργών που ψήφισαν όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα, και ο τότε Συνασπισμός, και το τότε ΚΚΕ, όλη η Βουλή ομοφώνως. Άρα, μου απέδωσε μία μομφή η οποία είναι αυταπόδεικτα έωλη και δεν κρατήθηκε σε αυτό το σημείο, το οποίο εν πάση περιπτώσει είναι ιστορικό. 

Περισσότερα...

Αθήνα, 3 Μαρτίου 2016 

Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών

Κυρίες και κύριοι βουλευτές, χαίρομαι πραγματικά γιατί η Βουλή συζητά και με συναινετικό τρόπο θα υπερψηφίσει τη μεταφορά της οδηγίας για την προστασία καταθέσεων και επενδύσεων. Όπως ξέρουμε, συγκροτείται σταδιακά η ενιαία τραπεζική αγορά.

Η αλήθεια είναι ότι εμάς, ως χώρα σε κρίση και σε Μνημόνιο, μας ενδιέφερε πάρα πολύ το ζήτημα αυτό, μας ενδιέφερε για την ευστάθεια των τραπεζών μας και για την επιστροφή καταθέσεων, για τη διακοπή της διαρροής καταθέσεων.  Και, επί Ελληνικής Προεδρίας το 2014, συμβάλαμε στην επιτάχυνση των ενωσιακών διαδικασιών και στην υιοθέτηση του ενιαίου συστήματος εποπτείας και του ενιαίου συστήματος εκκαθάρισης των συστημικών τραπεζών. Όμως, όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι, υπάρχει σθεναρή αντίδραση των ισχυρών κρατών –και ιδίως της Γερμανίας– σε σχέση με τον τρίτο πυλώνα που είναι το ενιαίο σύστημα εγγύησης καταθέσεων.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχουμε ενιαίο σύστημα εγγύησης καταθέσεων με κοινοτικούς πόρους, με ίσους όρους για όλες τις τράπεζες όλων των κρατών μελών.  Μεταφέροντας την οδηγία στην εσωτερική έννομη τάξη, εναρμονίζουμε το ελληνικό σύστημα προστασίας με τα συστήματα των άλλων κρατών μελών.  Έχουμε εναρμονισμένο επίπεδο προστασίας, αλλά όχι ενιαίο, η προστασία βασίζεται σε εθνικούς πόρους.  Δική μας επιδίωξη είναι να ανυψωθεί το επίπεδο προστασίας και να έχουμε ένα ενιαίο σύστημα εγγύησης καταθέσεων και επενδύσεων ως τρίτο πυλώνα της ενιαίας αγοράς.

Περισσότερα...

Αθήνα, 11 Φεβρουαρίου 2016

Τοποθέτηση Ευ. Βενιζέλου επί της ενστάσεως αντισυνταγματικότητας στην τροπολογία για τις τηλεοπτικές άδειες

Η τροπολογία που υπογράφει ο κ. Υπουργός Επικρατείας και ενσωματώνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, δημιουργεί ζήτημα αντισυνταγματικότητας του νομοσχεδίου, το οποίο και θέτω κατά το άρθρο 100 του Κανονισμού της Βουλής.  Το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας δεν το θέτω προκειμένου να κριθεί από τη Βουλή οριστικά και αμετάκλητα, αυτός είναι ένας πολιτικός έλεγχος της συνταγματικότητας.  Το θέτω για να καταγραφεί η συζήτηση στα πρακτικά, γιατί τα θέματα αυτά θα γίνουν αντικείμενο και δικαστικού ελέγχου από τα εθνικά δικαστήρια και διεθνούς δικαστικού ελέγχου στο επίπεδο του Συμβουλίου της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως συνέβη και με άλλες χώρες που έκαναν ωμές παρεμβάσεις στο πεδίο των μέσων ενημέρωσης.  Αυτό συνέβη πρόσφατα και με την Ουγγαρία και με την Πολωνία, γιατί παραβιάζονται όχι μόνο συνταγματικές αρχές, αλλά και οι αρχές και οι αξίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και οι συστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης, της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης και της Επιτροπής Υπουργών, αλλά βεβαίως και το άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. 

Η τροπολογία λοιπόν πάσχει από δύο κραυγαλέες και οφθαλμοφανείς αντισυνταγματικότητες.  Η διάταξη με την οποία προβλέπεται η μεταφορά της αρμοδιότητας για τους διαγωνισμούς αδειών από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης στον αρμόδιο Υπουργό, είναι αντίθετη στο γράμμα και το πνεύμα του άρθρου 15 παράγραφος 2 του Συντάγματος, που λέει ότι στα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης ασκείται άμεσος έλεγχος του Κράτους δια του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης και ο έλεγχος αυτός περιλαμβάνει και την προηγούμενη άδεια.

Περισσότερα...

Αθήνα, 11 Φεβρουαρίου 2016 

Πρώτη παρέμβαση Ευ. Βενιζέλου επί του Κανονισμού σχετικά με την τροπολογία για τις τηλεοπτικές άδειες

Ευ. Βενιζέλος:  Το νομοσχέδιο αυτό εισάγεται με τις ειδικές νομοθετικές διαδικασίες του άρθρου 108, παράγραφος 6.  Έχει ψηφιστεί στην αρμόδια διαρκή επιτροπή με πλειοψηφία που υπερβαίνει τα 4/5, άρα συζητείται και ψηφίζεται συνοπτικά και ως εκ τούτου η δυνατότητά του να υποδεχθεί τροπολογίες είναι προφανώς περιορισμένη, γιατί έτσι αλλάζει ριζικά η αρχή και η φύση του, παύει να είναι ένα νομοσχέδιο κύρωσης διεθνούς συνθήκης, παύει να είναι ένα συναινετικό νομοσχέδιο ψηφισμένο με ευρύτατη πλειοψηφία και γίνεται ένα συγκρουσιακό νομοσχέδιο άλλου αντικειμένου, που πρέπει να συζητηθεί με άλλη διαδικασία.

Ο κανονισμός είναι σαφής, άρα η διαδικασία που προτείνεται, παραβιάζει ευθέως το άρθρο 108, παράγραφοι 1 και 6 του Κανονισμού.  Επιπλέον, η τροπολογία η οποία εισάγεται, είναι οφθαλμοφανώς εκπρόθεσμη με σφραγίδα, παραβιάζει συνεπώς το άρθρο 87 παράγραφος 2 του Κανονισμού και το άρθρο 74 παράγραφος 5 του Συντάγματος κι επιπλέον είναι προφανώς παντελώς άσχετη με το αντικείμενο του νομοσχεδίου, το οποίο κυρώνει μία σύμβαση με τη Λευκορωσία για τις οδικές μεταφορές.

Άρα αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορεί να εισαχθεί η τροπολογία αυτή για συζήτηση και να αλλάξει η φύση της διαδικασίας και εσείς, ως Πρόεδρος της Βουλής, πρέπει να αρνηθείτε να θέσετε προς συζήτηση το ζήτημα.  Έχετε υποχρέωση εκ του Κανονισμού και εκ του Συντάγματος να αρνηθείτε να ανοίξετε τη συζήτηση για το θέμα αυτό και εν πάση περιπτώσει θεωρώ ότι αυτού του είδους η διαδικασία προσβάλλει  βαθύτατα το Κοινοβουλευτικό Πολίτευμα, ευθέως το Σύνταγμα, τον Κανονισμό της Βουλής, αλλά και την έννοια του δημοκρατικού διαλόγου.

Περισσότερα...

Αθήνα, 29 Ιανουαρίου 2016

Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Οικονομικών
και της τροπολογίας που αφορά τη διαδικασία χορήγησης τηλεοπτικών αδειών.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, η συζήτησή μας δε διεξάγεται σε κενό.  Η κατάσταση της χώρας ποια είναι σήμερα;  Η κυβέρνηση έχει χάσει τον έλεγχο σε όλα τα μέτωπα, δεν υπάρχει οικονομική πολιτική, δεν υπάρχει στρατηγική διαπραγμάτευσης, δεν κλείνει η αξιολόγηση, η χώρα απειλείται πάλι με προβλήματα ρευστότητας και χρηματοδότησης. 

Η κοινωνία βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε γενικευμένη αναταραχή, το ασφαλιστικό, το αγροτικό είναι ζητήματα, που η κυβέρνηση δεν μπορεί να τα αντιμετωπίσει.  Παρακολουθεί εξελίξεις, τις οποίες δεν μπορεί να ελέγξει.  Δε θεωρείται αξιόπιστος συνομιλητής από την κοινωνία των πολιτών. 

Στο δημοσιονομικό μέτωπο υπάρχει τέτοιο άγχος, ώστε υπάρχει μία διαρκής φορολογική απειλή που αναστατώνει την αγορά, που καθηλώνει τις παραγωγικές δυνάμεις.

Και βέβαια, στο μεγαλύτερο τρέχον πρόβλημα, που είναι η διαχείριση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών - δηλαδή το ζήτημα της εσωτερικής και εξωτερικής ασφάλειας της χώρας, το ζήτημα της ευρωπαϊκής υπόστασης και ταυτότητας της χώρας, γιατί η συνθήκη Schengen για εμάς συνδέεται και με την τουριστική βιομηχανία της χώρας - υπάρχει ανικανότητα, αναποτελεσματικότητα, αδυναμία διατύπωσης μίας ολοκληρωμένης εθνικής θέσης, στην οποία θα έπρεπε να κληθούμε, να συστρατευθούμε κι εμείς και να βοηθήσουμε.  Γιατί αυτά δεν είναι ζητήματα της κυβέρνησης και του κ. Τσίπρα, είναι ζητήματα που αφορούν την πατρίδα μας, την αξιοπιστία μας, αφορούν την κοινωνία μας, την εθνική αξιοπρέπεια, την ευρωπαϊκή στρατηγική και ταυτότητα της χώρας.

Περισσότερα...