Αθήνα, 20 Ιανουαρίου 2016 

Δελτίο Τύπου: Σημεία από την εισήγηση του Ευάγγελου Βενιζέλου στην κοινή συνεδρίαση του ΠΣ και της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ.

Ολοκληρωμένη πρόταση για την προοπτική του προοδευτικού κέντρου που καλύπτει όλες τις  δημιουργικές δυνάμεις του τόπου, τη δημοκρατική παράταξη και την ευρωπαϊκή σοσιαλδημοκρατία παρουσίασε ο Ευάγγελος Βενιζέλος στην κοινή συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου και της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ.

Ο κ. Βενιζέλος θύμισε ότι η ομόφωνη απόφαση του τελευταίου συνεδρίου του ΠΑΣΟΚ είναι ακριβώς η συμβολή του ΠΑΣΟΚ στη συγκρότηση του προοδευτικού κέντρου που έχει σαφή αξιακά και πολιτικά χαρακτηριστικά. Η συγκρότηση του χώρου αυτού θέτει όρια στη διείσδυση στο κεντρώο χώρο τόσο της ΝΔ ( μέσω της λεγόμενης  κεντροδεξιάς ) όσο και του  ΣΥΡΙΖΑ ( μέσω του ψευδεπίγραφου και  άκομψου φλερτ με την κεντροαριστερά).

Χρειάζεται όμως - τόνισε ο κ. Βενιζέλος - υπομονή και επιμονή ώστε να επιτευχθεί η συμμετοχή όλων, ει δυνατόν, των φορέων και των προσωπικοτήτων του χώρου. Η πρόσκληση στο Ποτάμι πρέπει να είναι συνεχής και όχι φευγαλέα. Η πρόσκληση στην Ένωση Κεντρώων τη θέτει ενώπιον των ευθυνών ενός κοινοβουλευτικού κόμματος.

Οι διαδικασίες και το χρονοδιάγραμμα πρέπει να εγγυώνται  την ισοτιμία όλων των μετεχόντων- κομμάτων, κινήσεων αλλά και προσώπων-  ώστε να προκύψει κάτι νέο  με διαφάνεια και απόλυτη ειλικρίνεια προθέσεων.

Περισσότερα...

Αθήνα, 5 Ιανουαρίου 2016

 Προς

α) τον κ. Υπουργό Πολιτισμού

β) τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης

γ) τον κ. Υπουργό Εσωτερικών

 

Θέμα: Η παύση του κ. Γ. Λούκου

Με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού «παύθηκε» ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου (Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε) κ. Γιώργος Λούκος με την αιτιολογία ότι έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος.

Η απομάκρυνση του κ. Λούκου είχε προαναγγελθεί και είχε συστηματικά συνδεθεί με την ποινική δίωξη που είχε επίσης προαναγγελθεί δημοσιογραφικά κατά παράβαση της μυστικότητας της ποινικής προδικασίας.

Το κύριο ζήτημα που τίθεται δεν είναι αυτό της πολιτιστικής πολιτικής και των κριτηρίων επιλογής των επικεφαλής των δημόσιων πολιτιστικών οργανισμών, γιατί ούτως ή άλλως δεν έχει διαφανεί έως τώρα ποια είναι η πολιτιστική πολιτική της Κυβέρνησης. Τα δε κριτήρια επιλογής προσώπων είναι προφανώς μόνο αντίστροφα. Τα ικανά και αναγνωρισμένα πρόσωπα αναγκάζονται συστηματικά σε παραίτηση ή υφίστανται «παύση» χωρίς να αφήνεται περιθώριο ουσιαστικής αξιολόγησης του έργου τους.

Περισσότερα...

Αθήνα, 15 Δεκεμβρίου 2015

Το κείμενο της τροπολογίας που κατέθεσε ο Ευ. Βενιζέλος στο σχέδιο νόμου του υπουργείου οικονομικών

Τροπολογία - Προσθήκη

Στο σχέδιο νόμου "Διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, μισθολογικές ρυθμίσεις και άλλες επείγουσες διατάξεις  εφαρμογής της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων  και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων" 

Αιτιολογική έκθεση

Στις 18 Νοεμβρίου 2015, όταν εισήχθη προς συζήτηση το σχέδιο νόμου - ήδη νόμος - για την τροποποίηση του νόμου 3869/2010 και τον περιορισμό της προστασίας της πρώτης κατοικίας του οφειλέτη, με τροπολογία - προσθήκη που κατέθεσα πρότεινα να προβλεφθεί ότι δεν θίγονται οι ευνοϊκές για τον οφειλέτη ρυθμίσεις του νόμου 3869/2010 όπως ισχύει εάν επέλθει μεταβολή στο πρόσωπο ή στο κανονιστικό πλαίσιο εποπτείας του δανειστή, δηλαδή της Τράπεζας. 

Ήδη με το παρόν σχέδιο νόμου καθίσταται προφανές το τι ήθελε να προλάβει η παραπάνω τροπολογία - προσθήκη που κατά παραβίαση του Συντάγματος και του Κανονισμού της Βουλής δεν τέθηκε σε ψηφοφορία.

Περισσότερα...

Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου 2015

Συνεργάτες του Ευάγγελου Βενιζέλου που παρακολουθούν τα δημοσιονομικά και χρηματοοικονομικά ζητήματα συνέταξαν το ακόλουθο ενημερωτικό σημείωμα:

Οι παραδοχές του κ. Τσακαλώτου για το χρέος και η διαφορά φάσης του κ. Μάρδα

Οι δυσκολίες της αλήθειας. 

Στις 1 .12.2015 ο Υπουργός Οικονομικών κ. Ευ. Τσακαλώτος απαντώντας σε σχετική ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων που είχε  υποβάλει ο κ. Ευ. Βενιζέλος  στις 20.10.2015,  κοινοποίησε προς τη Βουλή έγγραφο του ΟΔΔΗΧ (ΑΠ 2117/2015 ) σύμφωνα με το οποίο η ονομαστική μείωση του δημοσίου χρέους μετά το κούρεμα του 2012 ( PSI και επαναγορά χρέους γνωστή ως debt buyback, DBB) είναι στο επίπεδο της Κεντρικής Κυβέρνησης 108,5 δις και στο επίπεδο της Γενικής Κυβέρνησης 96 δις. Δηλαδή ίση με περίπου 50% του ΑΕΠ του 2012.

Από την ονομαστική αυτή μείωση στο επίπεδο της Γενικής Κυβέρνησης έχει ήδη αφαιρεθεί ο συμψηφισμός ενδοκυβερνητικού χρέους μεταξύ του δημοσίου (Κεντρική Κυβέρνηση) και των ασφαλιστικών ταμείων ( Γενική Κυβέρνηση ). Τα ασφαλιστικά ταμεία και άλλοι φορείς της γενικής κυβέρνησης μετείχαν στη διαδικασία κουρέματος ( PSI ) μόνο για λόγους νομικούς, προκειμένου να είναι νομικά θωρακισμένη η διαδικασία του κουρέματος έναντι αλλοδαπών ασφαλιστικών ταμείων και άλλων αλλοδαπών κομιστών που δεν ανήκουν στον επίσημο τομέα ( ευρωπαϊκοί θεσμοί και ΔΝΤ).

Ας ξαναθυμίσουμε ότι 14 δις ( 16 δις αν υπολογισθούν και άλλα ΝΠΔΔ πέραν των ασφαλιστικών) μεταφέρθηκαν λογιστικά από τα ταμεία στο δημόσιο. Οι ετήσιες αποδόσεις του κεφαλαίου αυτού ήταν για τα ταμεία περίπου 600 εκατ. το χρόνο. Για την περίοδο 2009-2015 το δημόσιο επιχορήγησε τα ασφαλιστικά ταμεία με 104,5 δις, ποσό που υπερβαίνει κατά πολύ τη νομοθετημένη συμμετοχή του στην τριμερή χρηματοδότηση. Το ποσό αυτό των 104,5 δις ευρώ περιλαμβάνεται στην από 1.12.2015 απάντηση του κ. Τσακαλώτου ( ΑΠ ΑΤΚΕ 1154253 ΕΞ 2015 80 ) σε άλλη ερώτησή του κ. Ευ. Βενιζέλου που υποβλήθηκε στις 20.10.2015. Τα ταμεία υπάρχουν επειδή υπάρχει δημόσιο. Στο επίπεδο της γενικής κυβέρνησης ενώνεται η περιουσία του δημοσίου και των ταμείων.

Περισσότερα...

Αθήνα, 20 Νοεμβρίου 2015 

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς τον κ. Πρωθυπουργό

Η απάντηση που έδωσε ο κ. Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της προχθεσινής κοινής συνέντευξης του με τον Τούρκο Πρωθυπουργό σε  ερώτηση για το άνοιγμα κεφαλαίων στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας με την Ε.Ε., προκάλεσε παρεξηγήσεις και παρερμηνείες που αποδόθηκαν σε τεχνικό σφάλμα του γραφείου τύπου της Ελληνικής Πρεσβείας στην Άγκυρα.

Είδα προσεκτικά το σχετικό βίντεο και διάβασα τη διορθωμένη απομαγνητοφώνηση στην επίσημη ιστοσελίδα του κ. Πρωθυπουργού. Η θέση που διατυπώνει είναι ότι η Ελλάδα είναι υπέρ του ανοίγματος (έναρξης διαδικασίας) κεφαλαίων, αλλά όχι υπέρ του βιαστικού κλεισίματος τους ("όχι για να κλείσουν εύκολα ή στο πόδι ") καθώς πρέπει να " συζητηθούν και να εκπληρωθούν οι όροι ".

Το άνοιγμα όμως νέων κεφαλαίων - ανεξαρτήτως του πότε και πώς θα καταλήξει η διαδικασία -συνιστά κρίσιμο και λεπτό ζήτημα για πολλά κράτη - μέλη, προφανώς για την Κυπριακή Δημοκρατία, αλλά και για την Ελλάδα.

Ανεξαρτήτως του χειρισμού ως προς τη διατύπωση και το νόημα της  συγκεκριμένης απάντησης, γύρω απο τόσο σημαντικά ζητήματα της εξωτερικής πολιτικής της Χώρας, πρέπει να υπάρχει η μέγιστη δυνατή σαφήνεια. Αυτό διασφαλίζει τόσο το αρραγές μέτωπο Ελλάδας – Κύπρου, όσο και το πραγματικά καλό  επίπεδο των ελληνοτουρκικών σχέσεων χωρίς παρερμηνείες ή παρεξηγήσεις ως προς τις εθνικές μας θέσεις.

Κατόπιν αυτού ζητείται απο τον κ. Πρωθυπουργό  να διατυπώσει, με την απάντηση του στην παρούσα επίκαιρη  ερώτηση, την ολοκληρωμένη θέση της Κυβέρνησης ως προς το άνοιγμα νέων κεφαλαίων στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Περισσότερα...

Προσχέδιο προϋπολογισμού 2016

Το παρακάτω κείμενο είναι το προσχέδιο προϋπολογισμού 2016 που κατέθεσαν οι κ.κ. Τσακαλώτος και Χουλιαρακης.

Στη σελίδα 49 καταγράφεται το όφελος λόγω PSI / OSI 2012 με τη δραστική μείωση του ετήσιου κόστους εξυπηρέτησης. 

 

Ετήσια έκθεση του ESM / EFSF για το 2014

Το παρακάτω κείμενο είναι η τελευταία ετήσια έκθεση του ESM / EFSF για το 2014. Στις σελίδες 29-30 καταγράφεται η πρόσθετη μείωση του ελληνικού δημόσιου χρέους σε καθαρή παρούσα αξία (πέραν της ονομαστικής μείωσης που επέφερε το PSI).

Αυτό είναι το OSI ( official sector involvement )  που έγινε το 2012 και προσδιορίζεται σε 49% του ελληνικού ΑΕΠ του 2013, δηλαδή περίπου 100 δις ευρώ. Αυτό οφείλεται σε μείωση επιτοκίων, μακρά περίοδο χάριτος, μακρά περίοδο αποπληρωμής

 

 Δελτίο Δημόσιου Χρέους, Μάρτιος 2012

Το PSI  έγινε το Μάρτιο του 2012. Στο σχετικό δελτίο  δημοσίου χρέους  υπ´ αριθμόν 65 του ΓΛΚ αποτυπώνεται σε απόλυτους αριθμούς το χρέος την 31.12.2011 και την 31.3.2012 . Από την σύγκριση των δυο αριθμών προκύπτει η ονομαστική μείωση του χρέους ( κούρεμα ) χάρις στο PSI

Θεσσαλονίκη 12 Σεπτεμβρίου 2015

Το πρωί του Σαββάτου ο Ευάγγελος Βενιζέλος επισκέφθηκε την Μονή Λαζαριστών, το εμβληματικό πολιτιστικό συγκρότημα που κυριαρχεί στην δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, για μία συνάντηση – συζήτηση με στελέχη της αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών της περιοχής  που οργάνωσε ο Διαμαντής Παπαδόπουλος, πρώην δήμαρχος Παύλου Μελά.

Κατά τη συζήτηση ο Ευάγγελος Βενιζέλος αναφέρθηκε στην πορεία του ΠΑΣΟΚ τα χρόνια αυτά της κρίσης, «όταν μας χρειάστηκε η πατρίδα και όταν έπρεπε  να δώσουμε τον πόλεμο της γενιάς μας» τόνισε. Ο Ευ. Βενιζέλος ευχήθηκε «το ΠΑΣΟΚ να γυρίσει τώρα εκεί που έφτασε το Μάιο του 2014 με την Ελιά και το 8%. Έστω τώρα αργά όλοι καταλαβαίνουν ότι δεν μπορεί παρά να πάμε σε μια συμπαράταξη όλων των δυνάμεων της σοσιαλδημοκρατίας και του προοδευτικού κέντρου».

Ο Ευ. Βενιζέλος εκτίμησε πως το ΠΑΣΟΚ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη «έχει μεγάλες δυνατότητες να διεκδικήσει την τρίτη θέση» σημειώνοντας πως «εκτός από την αλαζονεία του κ. Τσίπρα, πρέπει να αντιμετωπιστεί  και η αλαζονεία του κ. Θεοδωράκη η οποία είναι ανασταλτική για την ενιαία έκφραση του  μεσαίου χώρου, του χώρου δηλαδή της κεντροαριστεράς, της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας, του προοδευτικού ριζοσπαστικού κέντρου. Το ζήσαμε αυτό και παλιότερα με την αρνητική στάση της προηγούμενης ηγεσίας της ΔΗΜΑΡ.»

Περισσότερα...

Αθήνα, 11 Σεπτεμβρίου 2015 

Συνεργάτες του Ευάγγελου Βενιζέλου με ιδιαίτερη εμπειρία στις  νομικές και Χρηματοοικονομικές πτυχές διεθνών συμβάσεων, αναφερόμενοι στις συνεχείς  «υπερήφανες» δηλώσεις των κκ. Τσίπρα και Καμμένου ότι το τρίτο μνημόνιο διέπεται από το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι από το αγγλικό δίκαιο, παρατηρούσαν τα εξής:

Πράγματι το δεύτερο πρόγραμμα και το αντίστοιχο δάνειο είχε συναφθεί με τον EFSF που έχει τη μορφή ανώνυμης εταιρείας και διέπεται από το αγγλικό δίκαιο. Σε περίπτωση όμως αναγκαστικής εκτέλεσης ίσχυε το δίκαιο του τόπου της εκτέλεσης, δηλαδή το ελληνικό δίκαιο.

Το μνημόνιο Τσίπρα και το αντίστοιχο δάνειο έχει συναφθεί με τον ESM που είναι διακυβερνητικός οργανισμός των κρατών μελών της ευρωζώνης και διέπεται από το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η σχετική όμως δανειακή σύμβαση που υπέγραψε ο κ. Τσακαλώτος δεν περιέχει πρόβλεψη για το δίκαιο που διέπει τη σύμβαση. Υποθέτουν ότι επειδή ο ESM διέπεται από το δίκαιο της ΕΕ, αυτό ισχύει και για τη δανειακή σύμβαση. Η Ελλάδα αποδέχθηκε το δίκαιο του δανειστή; Μπορούν να μας πουν με την ευκαιρία ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις διέπουν τη νέα δανειακή σύμβαση και πού έγκειται η βελτίωση; Ποια βλαπτική ρύθμιση περιέχει το αγγλικό δίκαιο που βελτιώνει η νέα σύμβαση;

Περισσότερα...