Αθήνα 3 Οκτωβρίου 2016

Ευάγγελος Βενιζέλος
Άρθρο στο Liberal 

Προσωρινή αδυναμία λειτουργίας του κράτους δικαίου –

Μια πρωτοφανής εξέλιξη στο ΣτΕ

Στις 30.9.2016 από το «Γραφείο του Προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας»  εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: «Εν όψει του κλίματος, το οποίο επιχειρείται να διαμορφωθεί τις τελευταίες, ιδίως, ημέρες από δημόσιες τοποθετήσεις και εκδηλώσεις ως προς την έκβαση της διασκέψεως της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις εκκρεμείς ενώπιον του Δικαστηρίου υποθέσεις των τηλεοπτικών αδειών, ο Πρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι πρέπει να ματαιωθεί η προγραμματισθείσα (από 13/9/2016) για σήμερα διάσκεψη επί των υποθέσεων αυτών»

Καταρχάς το «Γραφείο του Προέδρου του ΣτΕ» δεν είναι όργανο του Δικαστηρίου ούτε μονάδα της γραμματείας του Δικαστηρίου αρμόδια να εκδίδει ανακοινώσεις και μάλιστα για τόσο σοβαρά θέματα σχετιζόμενα με το δικαιοδοτική  λειτουργία. Ας θεωρήσουμε όμως ότι πρόκειται για ανακοίνωση του ίδιου του κ. Προέδρου του ΣτΕ που έχει την αρμοδιότητα να συγκαλεί τον δικαστικό σχηματισμό, του οποίου προήδρευσε κατά τη συζήτηση της υπόθεσης στο ακροατήριο, σε διάσκεψη.

Η διάσκεψη είναι μυστική ως προς το περιεχόμενό της και ο χρόνος διεξαγωγής της δεν ανακοινώνεται δημοσίως, αλλά αφορά την εσωτερική οργάνωση και λειτουργία του Δικαστηρίου. Άλλωστε συχνά απαιτείται η διάσκεψη να διακοπεί και να συνεχιστεί αρκετές φορές έως ότου καταλήξει ο δικαστικός σχηματισμός στην απόφασή του.

Περισσότερα...

Θεσσαλονίκη, 25 Σεπτεμβρίου 2016 

Ομιλία Ευάγγελου Βενιζέλου στην εκδήλωση του Κύκλου Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση, στη Θεσσαλονίκη, 
με τον Θανάση Διαμαντόπουλο και τον Νίκο Μαραντζίδη 
και συντονιστή τον Γιώργο Σκαμπαρδώνη.

«Ποιο μέλλον για την Ελλάδα; Οι προϋποθέσεις μιας εθνικής στρατηγικής»

 

Το ελληνικό ζήτημα δεν είναι συμβατικό. Δεν αφορά την κάπως καλύτερη ή την κάπως χειρότερη διαχείριση μιας δεδομένης πολιτικής, αυτής του μνημονίου τρία, δεν αφορά κάποια φορολογική και ασφαλιστική ελάφρυνση σε σύγκριση με κάποια ακόμη φορολογική επιβάρυνση ή κάποια περαιτέρω περικοπή συντάξεων.

Το ελληνικό ζήτημα είναι ο υπαρκτός δυστυχώς κίνδυνος της κατάρρευσης της χώρας. Μιας χώρας που είχε καταφέρει να πετύχει το 2014 θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, πρωτογενή πλεονάσματα, δοκιμαστική έξοδο στις αγορές ομολόγων, αισθητή βελτίωση του οικονομικού κλίματος και τελικά την απόφαση του Eurogroup του Νοεμβρίου 2014  για μετάβαση από το καθεστώς του μνημονίου στο καθεστώς της προληπτικής πιστωτικής γραμμής με χρηματοδοτική στήριξη της τάξης των 10 - 20 δις ευρώ καθώς είχε συμφωνηθεί από το 2012 συμπληρωματική παρέμβαση στο χρέος μόλις η Ελλάδα πετύχαινε πρωτογενές πλεόνασμα. 

Είναι υποχρέωση μας να αποτρέψουμε τον κίνδυνο της οικονομικής, κοινωνικής και θεσμικής κατάρρευσης της χώρας, να επεξεργαστούμε και να προτείνουμε την εθνική στρατηγική της ασφαλούς και οριστικής εξόδου από την κρίση. Υποχρέωση πατριωτική που μας βαρύνει ως πολίτες ανεξαρτήτως οποιασδήποτε άλλης ιδιότητας. Για να το πετύχουμε όμως αυτό πρέπει να έχουμε πλήρη συνείδηση της κατάστασης χωρίς ίχνος εξωραϊσμού ή αφέλειας.

Είκοσι μήνες μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015, μετά το τραγικό πρώτο εξάμηνο, την επιστροφή των 11 δις του ΤΧΣ, την άπρακτη λήξη του δεύτερου προγράμματος που σήμαινε απώλεια τουλάχιστον 6 δις από την επιστροφή των κερδών της ΕΚΤ και των κεντρικών τραπεζών της ευρωζώνης από τα χαρτοφυλάκια τους ελληνικών ομολόγων, μετά το εξ υφαρπαγής δημοψήφισμα, τα capital controls, την μεταστροφή της κυβέρνησης, την όπως όπως συμφωνία για το τρίτο μνημόνιο και ένα νέο δάνειο 86 δις, τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015, η Ελλάδα παλεύει ξανά με την ύφεση και αναζητά ξανά μικρά πρωτογενή πλεονάσματα. 

Περισσότερα...

 Αθήνα 21 Σεπτεμβρίου 2016

Συνέντευξη του Ευάγγελου Βενιζέλου στο Ρ/Σ του ALPHA 989 και στη δημοσιογράφο Γιάννα Παπαδάκου

Γ. Παπαδάκου: Άκουγα πριν από λίγη ώρα την ομιλία σας επειδή ανέτρεξα εκεί πριν από μερικούς μήνες στη Βουλή όταν κατατέθηκε αυτή η περίφημη τροπολογία για τις άδειες και είδα πως είχατε βάλει τότε όλα τα θέματα τα οποία συζητάμε τώρα, το θέμα της συνταγματικότητας, το θέμα της συγκρότησης του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, το οποίο επικαλείται η κυβέρνηση άλλωστε. Γενικώς ήταν λίγο προφητική, νομίζω, αυτή η ομιλία που είχε γίνει εκεί στη Βουλή. Θα μεταδώσω σε λίγο κάποια αποσπάσματα, όταν εμείς θα έχουμε τελειώσει, θέλω να σας ρωτήσω, κ. Βενιζέλο, γιατί και αυτό νομίζω βαρύνει ευθύνη και άλλες πολιτικές δυνάμεις γιατί δεν συγκροτείται ως και αυτή την ώρα ακόμα,  την ύστατη ώρα, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόραση (ΕΣΡ);

Ευ. Βενιζέλος: Δεν συγκροτείται το ΕΣΡ γιατί η κυβέρνηση δεν θέλησε να το συγκροτήσει. Δεν επέδειξε την αναγκαία συναίνεση. Και εδώ υπάρχει το γνωστό ανέκδοτο με τον πατροκτόνο ο  οποίος μετά ζητάει την επιείκεια του δικαστηρίου γιατί είναι ορφανός αφού ο ίδιος σκότωσε τον πατέρα του.

Εδώ η κυβέρνηση κατέστησε ανέφικτη τη λειτουργία του ΕΣΡ με μια νομοθετική παρέμβαση με την οποία έληξε η θητεία των υπηρετούντων μελών χωρίς να προβλεφθεί ότι πρέπει να προηγηθεί η ανάληψη καθηκόντων από τα νέα μέλη και με μια δεύτερη νομοθετική παρέμβαση αύξησε τον αριθμό των μελών από επτά σε εννέα. Άρα, στην πραγματικότητα παραβίασε το Σύνταγμα το οποίο συγκροτεί το ΕΣΡ ως όργανο άμεσο δηλαδή, προβλεπόμενο ρητά από το Σύνταγμα και διαρκές όργανο που δεν έχει κενά στη θητεία του. Όταν έχουμε, λοιπόν, ένα τέτοιο όργανο η λήξη της θητείας των παλιών μελών πρέπει να συνδυάζεται με την έναρξη της θητείας των νέων μελών. Αλλιώς δημιουργεί ο νόμος ένα τεχνητό  πρόβλημα το οποίο επικαλείται προκειμένου να αφαιρέσει τις αρμοδιότητες μετά από το ανεξάρτητο όργανο και να τις ξαναπάει στη Βουλή και τη κυβέρνηση από τις οποίες αφήρεσε το Σύνταγμα τις αρμοδιότητες αυτές για λόγους πολυφωνίας και διαφάνειας.

Περισσότερα...

Αθήνα 12 Σεπτεμβρίου 2016

 Ευάγγελος Βενιζέλος, Capital.gr

Ο κ. Τσίπρας στη ΔΕΘ: προσβλητικός και επικίνδυνος

Οι τοποθετήσεις του κ. Τσίπρα στη ΔΕΘ είναι χρήσιμο να διαχωριστούν σε αυτές  που είναι προσβλητικές για τη νοημοσύνη του ελληνικού λαού και σε αυτές που είναι επικίνδυνες για την πορεία της χώρας.

Προσβλητική είναι η αμνησία για τις ωμά ψευδείς υποσχέσεις του «προγράμματος της Θεσσαλονίκης» που παρουσιάστηκε με κυνικά ανεύθυνο τρόπο στη ΔΕΘ του 2014.

Εξίσου προσβλητική είναι η άνεση με την οποία διατείνεται ότι εφάρμοσε στο ακέραιο τις υποσχέσεις του - επίσης προεκλογικές - στη ΔΕΘ του Σεπτεμβρίου 2015.  Μεταξύ αυτών περιλαμβάνει προφανώς και όσα κατάλαβαν οι πολίτες ότι υποσχέθηκε πέρσι για τις συντάξεις, τον ΕΝΦΙΑ, τη φορολογική πολιτική.

Προσβλητική είναι η απουσία έστω και της παραμικρής ένδειξης ότι συνειδητοποιεί το μέγεθος της βλάβης που προκάλεσε στη χώρα με τους χειρισμούς και τις αποφάσεις του την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2015.  Χειρισμούς που είχαν ως συνέπεια να οπισθοχωρήσει τραγικά η χώρα από το σημείο που βρισκόταν το Δεκέμβριο του 2014 και να ενταχθεί με τον χειρότερο δυνατό τρόπο στο τρίτο μνημόνιο. Θεωρεί, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι η χώρα βάδιζε προς το γκρεμό πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015 και όχι ότι άρχισε να τρέχει τυφλωμένη και ακάθεκτη προς το γκρεμό μετά το σχηματισμό της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Δεν αντιλαμβάνεται τη διαφορά μεταξύ του «υφίσταμαι δραματικές θυσίες και δίνω σκληρό αγώνα για να αποφύγω την ασύντακτη χρεοκοπία» και του «φλερτάρω ανεύθυνα με την ασύντακτη χρεοκοπία και το Grexit υποσχόμενος μια ανύπαρκτη εναλλακτική πολιτική». Δεν έκανε καν  τον κόπο να δώσει εξηγήσεις για την απώλεια των 6 ( τουλάχιστον ) δις για την οποία τον κατηγόρησε ο άλλοτε υπουργός του κ. Χουντής [ δείτε εδώ σχετική παρέμβαση]

Περισσότερα...

Αθήνα, 26 Ιουλίου 2016

Άρθρο Ευάγγελου Βενιζέλου στην προσωπική ιστοσελίδα του

Η συντεταγμένη πολιτεία θυσία στο βωμό της  συντεταγμένης υποχώρησης
Μια πρώτη αξιολόγηση των κυβερνητικών προτάσεων περί αναθεώρησης

Δεν υπάρχει πλέον κανένας θεσμικός φραγμός. Όλα υποτάσσονται στις ανάγκες ενός αδίστακτου πολιτικού αντιπερισπασμού. Η κυβέρνηση δήλωσε έτοιμη να θυσιάσει τις θεμελιώδεις εγγυήσεις του τυπικού, δηλαδή του γραπτού και αυστηρού, Συντάγματος της χώρας προκειμένου να συγκαλύψει τη δική της κρίση  νομιμοποίησης που πηγάζει από τις συνεχείς διαψεύσεις, τις κραυγαλέες ανακολουθίες και την προφανή πλέον αναποτελεσματικότητα της πολιτικής της. Καμία όμως κυβέρνηση δεν δικαιούται να μετατρέπει τη δική της πολιτική κρίση σε κρίση συνταγματική, σε κρίση των δημοκρατικών θεσμών και του κράτους δικαίου. 

Η κυβέρνηση δεν μετέχει στην αναθεωρητική διαδικασία

Αρχίζω από το διαδικαστικό πλαίσιο. Η πρωτοβουλία αναθεώρησης του Συντάγματος, σύμφωνα με το άρθρο 110 που θέτει τα διαδικαστικά και ουσιαστικά όρια της αναθεώρησης, δεν ανήκει στην κυβέρνηση αλλά στη Βουλή, δηλαδή στα κόμματα και τους βουλευτές. Η Κυβέρνηση ως συνταγματικό όργανο μετέχει και μάλιστα πρωταγωνιστικά στην άσκηση της νομοθετικής  εξουσίας, δεν μετέχει όμως στην άσκηση της αναθεωρητικής εξουσίας. Ο εκάστοτε πρωθυπουργός και οι υπουργοί μετέχουν στην αναθεωρητική διαδικασία μόνο υπό τη βουλευτική τους ιδιότητα. Στην αναθεωρητική διαδικασία, σύμφωνα με την πάγια ελληνική κοινοβουλευτική πρακτική, δεν ισχύει μάλιστα ούτε κομματική πειθαρχία. Οι βουλευτές, ακόμα και όταν είναι μέλη της κυβέρνησης, ενεργούν κατά συνείδηση. Στο παρελθόν (πχ 1963, 1975) οι βουλευτές που μετείχαν  στην κυβέρνηση ανέλαβαν αναθεωρητικού χαρακτήρα πρωτοβουλίες ως ομάδα βουλευτών και όχι ενεργώντας ως κυβερνητικό όργανο. 

Η εκδήλωση συνεπώς στο προαύλιο της Βουλής (κατ´ απομίμηση της περσινής εκδήλωσης για το τότε «επονείδιστο» χρέος, αν το θυμούνται κάποιοι) ήταν μια εκδήλωση όχι της κυβέρνησης αλλά του ΣΥΡΙΖΑ ως κόμματος και όσοι προσήλθαν αποδέχθηκαν πρόσκληση κομματική και όχι κρατική.

Περισσότερα...

Αθήνα 29 Σεπτεμβρίου 2016

Ομιλία Ευ. Βενιζέλου στην εκδήλωση της Ένωσης Ελλήνων Δημοσιολόγων στο ΔΣΑ με θέμα
«Τηλεοπτικές άδειες: Ζητήματα συνταγματικού και ευρωπαϊκού δικαίου»
με τον Ι. Δρόσο και τον Γ. Γεραπετρίτη,
και συντονιστή τον Β. Τζέμο (28/09/2016)

Ευχαριστώ πολύ τον οργανωτή της συζήτησης, τον κ. Τζέμο και την Ένωση Ελλήνων Δημοσιολόγων που μας τίμησε με την πρόσκλησή της. Και χαίρομαι πραγματικά γιατί βρίσκομαι σ’ ένα χώρο οικείο στον οποίο είχα να έρθω αρκετό καιρό συμπτωματικά και γιατί βρίσκομαι μαζί με, όπως βλέπω, πολλούς νέους συναδέλφους και χαίρομαι που θα μοιραστούμε μαζί προβληματισμούς, κατά προτίμηση αυστηρά νομικούς.

Έχω μιλήσει κατ’ επανάληψη για την πολιτική πτυχή του θέματος, μου αρέσει να συζητώ νομικά, επιστημονικά, όχι με μια ψευδή ουδετερότητα, αλλά με μια δογματική ακρίβεια, με μια διανοητική πειθαρχία που είναι το βασικό χαρακτηριστικά της νομικής επιστήμης.

Θα προσπαθήσω λοιπόν ν’ ακολουθήσω το διάγραμμα των συνομιλητών μου και ν’ αναφερθώ στα μεγάλα θέματα εσωτερικού δημοσίου Δικαίου, πρωτίστως Συνταγματικού Δικαίου αλλά και Ευρωπαϊκού Ενωσιακού Δικαίου που θέτει η αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών και η αναμόρφωση του τηλεοπτικού τοπίου.

Ξεκινώ λέγοντας ότι κακώς, κάκιστα μια παρόμοια διαδικασία πλήρους αποσαφήνισης και πλήρους νομιμοποίησης του τηλεοπτικού τοπίου δεν έγινε νωρίτερα. Είχα την ευκαιρία πριν από πολλά χρόνια, πριν από 22 χρόνια, να εισηγηθώ ως Υπουργός Τύπου και Μέσων Ενημέρωσης ένα νόμο, τον 2328/1995 που δυστυχώς δεν εφαρμόστηκε ποτέ καθώς αποχώρησα από το Υπουργείο Τύπου λίγες εβδομάδες μετά την ψήφιση του νόμου αυτού.

Περισσότερα...

Αθήνα 13 Σεπτεμβρίου 2016 

Συνέντευξη Ευάγγελου Βενιζέλου στο δελτίο ειδήσεων του Alpha
 και στον δημοσιογράφο Αντώνη Σρόιτερ

Α. Σρόιτερ:  Μαζί μου, εδώ στο studio του Alpha, είναι ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελος Βενιζέλος.  Κύριε Πρόεδρε, καλησπέρα.

Ευ. Βενιζέλος:  Καλησπέρα.

Α. Σρόιτερ:  Να μου επιτρέψετε να ζητήσω μία διαπίστωσή σας, αν εδώ έχουμε ένα ζήτημα δημοκρατίας, κύριε Πρόεδρε.  Και εξηγούμαι:  Έχουμε μία κυβέρνηση η οποία αντιδρά, όπως βλέπετε, στην κριτική και είστε ένας άνθρωπος που έχετε δεχθεί κριτική και από εμάς εδώ έχετε δεχθεί κριτική, άλλοτε δίκαιη, άλλοτε άδικη.  Δεν ξέρω αν και εσείς κάποια στιγμή μπήκατε στον πειρασμό να στοχοποιήσετε δημοσιογράφους, να επιχειρήσετε να κλείσετε τηλεοπτικούς σταθμούς, να βάλετε απέναντί σας εργαζόμενους.  Επαναλαμβάνω το ερώτημα:  Υπάρχει ένα ζήτημα δημοκρατίας στη χώρα αυτή τη στιγμή;

Ευ. Βενιζέλος:  Κοιτάξτε, εμείς, και προσωπικά μιλάω τώρα, έχουμε υποστεί σκληρή κριτική και την έχουμε υπομείνει, θα έλεγα αγόγγυστα, παρότι δίναμε εκείνη την περίοδο μία μάχη ζωής και θανάτου για τη χώρα και η χώρα στάθηκε όρθια. Και αν δεν είχαμε αυτή την οπισθοχώρηση του Ιανουαρίου του 2015 και όλα όσα ακολούθησαν τους τελευταίους περίπου 20 μήνες, τώρα θα ήμασταν ξανά στην κανονικότητα μίας ισότιμης ευρωπαϊκής χώρας.  Ορθά λέτε, το ζήτημα δεν είναι τα μέσα ενημέρωσης.  Το ζήτημα είναι οι θεσμοί, η δημοκρατία, το κράτος δικαίου.  Άλλωστε βλέπετε το ζήτημα των μέσων ενημέρωσης είναι δίδυμο πρόβλημα πλέον με το πρόβλημα της δικαιοσύνης και έχουμε πάρα πολλά κρούσματα, φαινόμενα δηλαδή, θα μου επιτρέψετε να πω ανατριχιαστικά, που είχαμε δεκαετίες να τα ζήσουμε, προσπάθειες για ωμή παρέμβαση στον χώρο της δικαιοσύνης.  Και εδώ υπάρχουν κύκλοι, υπάρχουν κυβερνητικοί εταίροι που τους έχω χαρακτηρίσει εδώ και πάρα πολύ καιρό αφανείς, οι οποίοι προσφέρουν στην κυβέρνηση αυτήν την δήθεν προνομιακή σχέση με τη δικαιοσύνη, που πιστεύω ότι δεν υπάρχει, γιατί εάν υπήρχε αυτό θα προσέβαλλε την συντριπτική πλειοψηφία των μελών του δικαστικού σώματος σε όλους τους κλάδους της δικαιοσύνης. Και είμαι βέβαιος ότι οι Έλληνες δικαστές και στο Συμβούλιο της Επικρατείας και στη διοικητική δικαιοσύνη και στα πολιτικά και ποινικά δικαστήρια θα αντιδράσουν απέναντι στα φαινόμενα αυτά, προασπιζόμενοι την αξιοπρέπειά τους, την αξιοπιστία τους, την αντικειμενικότητά τους, την κατά συνείδηση δικανική τους κρίση και αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία γιατί επίκεινται σημαντικές αποφάσεις όπως αυτή για τους τηλεοπτικούς σταθμούς.

Περισσότερα...

Αθήνα, 4 Σεπτεμβρίου 2016

Άρθρο Ευάγγελου Βενιζέλου στην προσωπική ιστοσελίδα του

Τηλεοπτικό τοπίο: τώρα αρχίζουν τα δύσκολα 

Το φαινομενικά υψηλό τίμημα αναιρεί το κυβερνητικό επιχείρημα περί τεσσάρων αδειών!

Η διαδικασία αδειοδότησης των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών πανελλήνιας εμβέλειας δεν έληξε. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα.

Το γενετικό ελάττωμα της παράκαμψης του ΕΣΡ δεν θεραπεύεται από το απλό πραγματικό γεγονός της διεξαγωγής της δημοπρασίας και δεν μπορεί να θεραπευτεί γιατί παραβιάζει βάναυσα τα άρθρα 15 και 101Α του Συντάγματος. Η ανάθεση της διεξαγωγής της διαδικασίας αυτής στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας που υπάγεται στον Υπουργό Επικρατείας βασίστηκε στην επίκληση του «δικαίου της ανάγκης» που προκύπτει δήθεν λόγω της αδυναμίας επιλογής των μελών του ΕΣΡ από τη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής με αυξημένη πλειοψηφία 4/5 (που προβλέπεται από το άρθρο 101 Α του Συντάγματος λόγω της υπερεκπροσώπησης της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας στη Διάσκεψη).

Το «δίκαιο της ανάγκης» είναι όμως ένα νομικό σόφισμα άκρως επικίνδυνο για ένα δημοκρατικό κράτος δικαίου που λειτουργεί ομαλά και όχι υπό συνθήκες πολιτειακής κρίσης. Το Σύνταγμα προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες και εγγυήσεις για την αντιμετώπιση καταστάσεων ανάγκης στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται η δυσκολία στην επιλογή των μελών των  ανεξάρτητων αρχών!  Η ύπαρξη ανεξαρτήτων αρχών σε πεδία όπως η ραδιοφωνία και η τηλεόραση λειτουργεί ως θεσμική εγγύηση πρωτίστως έναντι της εκτελεστικής εξουσίας από την οποία αφαιρέθηκαν, με την αναθεώρηση του Συντάγματος του 2001, οι σχετικές αρμοδιότητες που τώρα επανέρχονται κατά παράβαση του Συντάγματος σε αυτή υπό το πρόσχημα της αδυναμίας συγκρότησης του ΕΣΡ. Η ίδια η δήλωση του Γενικού Γραμματέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης ότι μπορούμε να περιμένουμε το ΕΣΡ για τις περιφερειακές άδειες συνιστά αυτοδιάψευση του συνταγματικά βάναυσου επιχειρήματος περί «δικαίου της ανάγκης».

Περισσότερα...

Αθήνα, 22 Ιουλίου 2016

Συνέντευξη Ευάγγελου Βενιζέλου στο ΣΚΑΙ και στην εκπομπή «Αταίριαστοι» με τους δημοσιογράφους Χρήστο Κούτρα και Γιάννη Ντσούνο

Χ. Κούτρας:  Ας ξεκινήσουμε με το θέμα με την Τουρκία. Ήσασταν μέχρι προσφάτως Υπουργός των Εξωτερικών.  Είναι θέμα δύσκολου χειρισμού και η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο ιστορικό της Τουρκίας και οι οκτώ που είναι εδώ στην Αλεξανδρούπολη;

Σχετικά με τις εξελίξεις στην Τουρκία

Ευ. Βενιζέλος:  Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Τουρκία είναι θέμα χειρισμού από την τουρκική κοινωνία, από τα τουρκικά πολιτικά κόμματα, από τους Τούρκους πολίτες.

Χ. Κούτρας:  Ναι, υποθέτω ότι ανησυχεί το εσωτερικό της χώρας όταν υπάρχει μία τέτοια κατάσταση.

Ευ. Βενιζέλος:  Προφανώς.  Εμείς θέλουμε μία σταθερή Τουρκία, θέλουμε μία Τουρκία που νιώθει ασφαλής, που δεν παράγει και δεν εξάγει εντάσεις, μία Τουρκία που κλείνει μέτωπα στην εξωτερική πολιτική της και την πολιτική ασφάλειας, διότι για εμάς πάντα η περιοχή του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου είναι η πιο κρίσιμη περιοχή και η Τουρκία είναι αυτή που παρεμβάλλεται ανάμεσα στην Ελλάδα και τις εστίες της μεγάλης κρίσης, τις πολεμικές εστίες που είναι η Συρία, θα μου επιτρέψετε να πω όμως ότι και πολλές άλλες χώρες, με τις οποίες έχει τεταμένες σχέσεις η Τουρκία, όπως είναι για παράδειγμα η Αίγυπτος, το Ιράκ, το Ιράν – περιλαμβάνω και το Ιράκ γιατί υπάρχει το ζήτημα του Κουρδιστάν.  Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε τί γίνεται με το Ισραήλ, τί γίνεται με την Ρωσία και βλέπουμε λίγες μέρες πριν το πραξικόπημα την αγωνιώδη, θα έλεγα, προσπάθεια του κ. Erdogan να κλείσει μέτωπα, να κλείσει μέτωπα…

Χ. Κούτρας:  Και με τη Ρωσία και με το Ισραήλ.

Ευ. Βενιζέλος:  …και με τη Ρωσία και με το Ισραήλ και νομίζω ότι έχει μία προθυμία να κλείσει και τα μέτωπα αυτά που υπάρχουν παραδοσιακά με το Ιράν, για το ποιος είναι η μεγάλη περιφερειακή δύναμη στην περιοχή.  Εν πάση περιπτώσει, σε όλο το τόξο των τουρκικών συνόρων υπάρχουν ανοιχτά προβλήματα.  Από την άποψη αυτή το ελληνοτουρκικό ζήτημα, η ελληνοτουρκική, ας το πούμε έτσι, ένταση είναι δευτερεύον σε σχέση με άλλες τουρκικές προτεραιότητες.  Για εμάς είναι πρωτεύον. 

Περισσότερα...